söndag 16 augusti 2009

Halland i sorg


Ursäkta mig men jag kan inte låta bli att fnissa lite.
I smyg.
Ty flaggan, den halländska, är hissad i mitt förra hem som för tillfället bebos av somliga.
Ni vet nog vilka.
Flaggan är dock inte i topp utan på halvstång.
Kanske osynliga krafter ville ha det så?
Ett tag.
Kanske Mannenimittliv ger tecken till mig och till dem?

Idag har jag dejtat.
Jajemensan!
..ospännande indeed...
En dejt med svärfar.
Den blev märklig, verkligen konstig, ingen kram, bara handslag, inget viktigt prat utan bara kallprat.
Jag har bjudit in honom igen någon gång i morgon då en gemensam vän kommer förbi. Först ska jag ha en egen snackstund med vännen men sedan får svärfar gärna komma och prata lite.

Nu är flaggan i topp.
Tog ett långt tag.
Säkert 20 minuter.

Och vädret då?
Sol, klarblå himmel men blåst, så..jag kanske ändå traskar upp i fyren och bränner av några bilder. Blåst är alltid bra. Väntar bara på att solen inte ska skina så starkt.
Ospännande foton men..tja.
..kul tjöta med folk.
Ses när vi ses
/A

3 kommentarer:

Markattan sa...

Ja den där flaggan säger en del, åtminstone tolkar jag in saker.

Lev väl
Markattan

Anonym sa...

20 min för o få opp en flagga..........du,de va en lång stång(hehe)/mojkool

Ännelaij sa...

Markattan
Jag tolkar också in somligt.
Hoppas att tolkningarna stämmer.
/A

mojkol
Ja, märkligt men troligen inte så märkligt.
Oavsett detta så..tror jag på tecken.
/A