lördag 8 augusti 2009

Tjärnare


Favoritstället som jag fotade idag
Nu har jag varit och powerwalkat samt fotograferat kring mitt favoritställe. Trots att det är så varmt ute så var hästarna inte där och drack just då men de fanns på tryggt avstånd..
Kring tjärnen växer bl. a kaprifol, jag tror att det är vildkaprifol. Och idag såg jag att en av buskarna hade fullt med röda bär.
De sitter i klasar om ca 2-4 bär i varje "klase".
Jag känner så väl igen bären men jag kan inte komma på vad det är för buske.
Någon som vet?

What can it be?
Lite senare ikväll ska jag gå ut och gå kring fyren igen.
Det är ju ett sådant underbart väder så ut måste jag igen.
Och gamle trotjänaren G9 hänger med mig.
I vått och torrt.

Ses när vi ses
Datorn startade ju upp igen med samma Disk boot failure meddelande så...vem vet.
/Orolig-A

2 kommentarer:

Anonym sa...

wow!!!häftiga bilder=)/mojkol

Ännelaij sa...

mojkol
Bilderna var inget särskilt tycker jag.
Plus att bärbuskbilden...där ser man itne vad det är för buske..

hehe

/A