tisdag 25 augusti 2009

Tack & språkförbistringar

Igår var ingen lätt dag som ni ju vet.
Massor av tankar, mängder av tårar och en kropp som bara inte orkade så mycket..
Tack för alla era fina kommentarer.
De värmer.
Kram

Idag när jag kollade Markattans blogg så kom jag att tänka på några saker jag varit med om.
Kan hända att ni hört det förut men..det bjuder jag på.
Återvinning är ju inne, så är jag också.....no´t.

När Blivandepsykologdottern var liten så hade vi en granne som hette Irma.
Irma var inte alltid världens roligaste person direkt.
Därför omdöptes hon till Orma av oss stolta föräldrar. Dottern var redan då söt som socker, hon lärde sig prata tidigt så vid 1,5 års ålder var hon en fullfjädrad konversatör.
jaja, lite överdriver jag som stolt förälder...

Så en dag mötte vi Irma med sin 40-åriga dotter i trappen.
Blivandepsykologdottern kallar damen ifråga för
... Orma...
Jag rodnar och säger:
- Nämen älskling hon heter ju Irma.
Dottern:
- Orma!
Orma (flåt) IRMA säger:
- Nämen lilla söta du, Irma heter jag!
Dottern:
- Orma!
Ormas (menar Irmas) dotter säger:
- Men ååh det är inte så lätt att uttala ord rätt när man är så liten!
Jag:
- Näe, det är ju inte det!...puh..
Därefter så kallade vi alltid den lilla irmen vid rätt namn.

Nåväl, Mannenimittliv och jag kunde ju inte heller låta bli att döpa om folk och företeelser vilket återigen skulle göra mig generad.
Här i samhället har vi en samlingslokal.
Vilket vi döpte om till samlagslokalen.
Det hade vi skitkul åt och vi pratades vid om att man inte får säga fel.
Och..ja just det..
Det händer mig.

Då närjag sitter och pratar om seriösa saker med en person som driver ett företag.
Jag säger:
- Men då kan ni ju använda samlagsloka..samlingslokalen!
Hon höll masken.

Ja, och jag behöver väl inte säga att vi har en samhällsförening här också?
..ehhrrm...

Take care
/A

P.s
Ja, smeknamn på olika folk vill jag inte skriva ut här.
Utifall att...
*ehum bakom flöte* och en del andra skulle hitta hit.
D.s

10 kommentarer:

strandskatan sa...

hi,hi ... ibland kan det bli lite "svettigt" !

Anonym sa...

hade iofs gärna tillbringat mer tid bak flötet=)/måååååååjkol

Speja sa...

Åh, vad du och Mannen i ditt liv verkade ha det bra - och roligt ihop. En sådan sysselsättning är så där härligt farlig och det är ju så kul att ha hemlisar ihop:)

Skönt att läsa att det gick bra med den där inbjudan.

Ha det fint!

Markattan sa...

Haha, ja man får det inte roligare än man gör sig och det verkar ni ju ha gjort. Här flödar tillnamnen över och vi har kul. Än så länge har vi inte gjort några större fadäser tack och lov.

Markattan, som hoppas att minnena hjälper dig på vägen

Susanna sa...

Du är inte så pjoskig du heller...:)

Får ta en dag i taget med ryggen...har inte lika ont hela tiden nu för jag fick tabletter med morfin i igår av läkaren...

Kramar

Ännelaij sa...

strandskatan
hehe, ja det kan ju det.

mååååååjkol
Det tror jag det men Göte finns där redan
;)
/A

Speja
Ja, det hade vi.
Man måste ju skojsa till det ibland. Är så mycket allvar ändå så..

Take care
/A

Markattan
hehe, precis man får vara rolig själv ibland.
Kan just tänka mig att ni också roar er med liknande sådana saker.
Minnena kommer alltid att leva kvar.
/A

Susanna
Tack
Fy för att ha ont. Tur det finns hjälp att få. Hoppas värken snart ger med sig för så där ska det inte ebhöva vara.

Kram
/A

engelsson sa...

Oj oj..sånt här kan vara ytterst pinsamt..min älskade son..idag en stilig man på 23 år, hade problem med bokstaven k när han var runt tre år..k blev t..o detta hade en bekant till oss hemskt kul med..han pekade på en tant o bad pojken gå o fråga henne vad hon hade i fickan..o mamma engelsson duckade kan jag tala om..jisses vad hemskt

Blek-Ulle sa...

Men jösses. Vad pysslar dom med i DEN föreningen?!?!

Ännelaij sa...

engelsson
hahaha!
Förlåt om jag skrattar men jag hade nog också gjort samma sak som er vän när det gäller sonen.
Om jag nu varit på det humöret..tihi..
Förstår om du skämdes..men hon med fi..an hon tyckte nog också det var kul.
/A

Blek-Ulle
Tja, de gör sådant som har med samla..samhället att göra.
Ju...typ..
Tack för din kommentar Ulle-Knu..
Näe, just det.
jag har ju vuxit opp.
/A

engelsson sa...

Jodu..idag kan jag fnissa åt det..men då ville jag bara sjunka genom marken..o tyvärr så hade tanten zero humor..hon blev tvärarg..