fredag 5 juni 2009

Mest arg på...


..mig själv!

Det är jag idag.
Detta efter att ha haft besök av en person som skulle hjälpa mig med lite papper som jag inte riktigt kan reda ut själv utan behöver få hjälp med.
Han anlände kl. 1300 och åkte kl. 1700.
Sammanlagt 4 (fyra) timmar satt vi och pratade.
Jojomensan, det blev mycket gjort tänker ni?
...sure...

Han frågade ut mig om allt ifrån vad vi ska göra av huset till...till...
till!?!
Det är nu jag blir riktigt arg.
Till - vad jag gör på helgerna och om jag inte är intresserad av att dansa.
- Jag svarar att jag numer inte är road över att svänga mina lurviga utan föredrar hemmafester utan dans.

- Men Mannenidittliv ville nog inte att du sitter och stirrar in i 4 väggar och att han skulle förstå om du roade dig.
Sedan berättade han om flera trevliga uteställen som han och hans kompisar brukar besöka.
...men suck...

Då fick jag nästan panik, jag sitter ensam med en man i mitt kök som knappt bryr sig om de papper jag trodde vi skulle avverka på en till två timmar. Men jag lugnar mig även om jag tänker på flyktvägar och eventuella pungsparkar (ja, liiiite nojig blev jag).

Han ställde frågor om hur jag och Mannenimittliv träffades och han berättade för mig helt ointressanta berättelser om hur andra personer träffats .
Självklart så var jag kortfattad och undvek att svara på vissa frågor.

När han ÄNTLIGEN skulle gå så kikade han giiiiiivetvis in i olika rum.
Han har varit hos oss några gånger förut men då har det varit Mannenimittliv som hjälpt honom i vissa frågor.
Och då var det ingen utfrågning, ej heller husesyn.

Jag är arg och irriterad på honom men jag ville inte visa det eftersom jag behövde hans hjälp. Han hjälpte mig genom att ta med pärmar och ska återkomma, hans "hjälp" med papper tog ca 20 minuter. Och som sagt var ska han återkomma.
Egentligen kanske jag kunde ha fixat det själv på den tiden genom att ha frågat andra personer . Då hade jag sluppit ha honom här som snackat bort fyra timmar av min dag.
Jag hade sluppit svara på personliga frågor som verkligen inte hade något med hans ärende att göra!


Jag känner mig störd över att en person som vet att jag sörjer klampar in och tycker jag ska ut och, mer eller mindre uttalat, skaffa mig en ny karl.
Besviken och ledsen är orden för dagen.
Men mest ledsen är jag på mig själv för att jag inte röt till och bad honom åka och aldrig komma tillbaka.
Mitt inre, mitt sinne och min kropp är stängd för romantik. Troligen kommer jag att gå ut och roa mig någon gång i livet men att skaffa en ny partner finns inte ens på kartan.
Han sa att jag ju fortfarande är ung.

Men mitt hjärta är utslitet och gammalt.
Det finns ingen plats för ny kärlek för andra mer än de eventuella barnbarn jag får.

Som sagt var är jag mest arg på mig själv för att jag tillät mig själv att uppretad, upprörd och ledsen.
Ha en bra helg
/A

3 kommentarer:

strandskatan sa...

Tänk att det alltid skall finnas människor som bara "klampar in " !
En man som blivit änkeman eller ensam pga skilsmässa skaffar sig ofta en ny partner väldigt snabbt. Kvinnor tänker och känner annorlunda och det kan inte alla män inse.
Jag har full förståelse för att du känner dig upprörd.
Hoppas att du får en fin helg.

Den hemska tvillingen sa...

Du, var inte ledsen för att du inte röt till. Jag tror att du gjorde rätt. Hade du bett honom fara och flyga så hade du väl fått ett eller annat ök-namn på kuppen och det kan du klara dig utan.
Och så kanske du kan tänka som så att en man så okänslig som denna tycks vara måste man tycka lite synd om...han kan ju inte ha alla indianer i kanoten liksom. Och lika bra att han visade sitt rätta nylle redan nu.

Ja var upprörd men inte på dig själv, aldrig på dig själv.

Allt gott till dig.

Ännelaij sa...

Strandskatan


Ja, visst är det konstigt att en del folk inte tänker efter före! Att man nästan får gå omkring med stora plakat för att folk ska fatta vad man menar.
Eller skriva dem på näsan.

Tack!
Önskar dig också en bra, varm och fin helg.
:)
/A

Den inte alls hemska tvillingen


Mjo, kanske det var bra att jag inte röt till men på ett vis önskar jag att jag hade gjort det.
För han var verkligen inte till någon hjälp och det arbete jag ville ha hjälp med är inte gjort ännu och kanske jag ändå hade klarat av att göra det själv även om jag inte riktigt har tid eller ork.

Nu ska han ju komma tillbaka igen. Jag trodde vi skulle reda ut detta tillsammans igår men det blev bara en massa snack om andra totalt oväsetliga saker.
suck

Näe, han är nog inte den vassaste kniven i lådan, alla getterna är inte hemma, hissen går inte ända upp etc.

Precis!
Bra att han visade sitt rätta nylle nu!
Och jag behöver bara träffa honom en gång till.

Jag ska försöka att inte vara arg på mig själv.

Kram
/A