måndag 15 juni 2009

Changes

Ja, förändringens vind driver in över mig.
Över oss.
Igen.
Och jag gråter och gråter ..igen, hur mycket som helst.
Tårarna flödar som apelsiner i en juicepress.

Dagen idag gick ...sådär...
M.a.o så gick vissa av mina farhågor i uppfyllelse. Andra kändes OK.
Det har varit en ansträngande dag mentalt.

Idag efter middagen bröt jag ihop.
Jag gick ifrån matbordet storgråtandes.
Senare pratades jag och en person vid om vad som hänt och sagts men jag står fast vid att jag hade rätt att bli ledsen.
Och jag är fortfarande ledsen.
Men det känns bra att vi talats vid och någorlunda förstår varandra.
Egentligen borde jag har runnit bort för länge sedan i en tårflod.

I morgon kommer jag att svara på era fina kommentarer men just nu orkar jag inte.


/AnnelieSomTroligenSerUtSomGrodanKermitIMorgon

4 kommentarer:

Den hemska tvillingen sa...

Grodor är ju trevliga kreatur så det gör inget om du liknar en sån. Ta hand om dig och skit i vad andra tycker om vad du ska och inte ska, det är du som sörjer.
Varm kram till dig.

Ida sa...

Ringde dig tidigare.. Men vågade inte ringa upp sen igen när jag hade tid, av rädsla att du sover.. Men nu ser jag du ej gjorde det då.. Men du kanske gör det nu. Vi får prata imorgon då.

KRAM

Carina sa...

Jag har inte hängt med dom sista dagarna, rättare sagt en dryg vecka, varit lite mycket off.

Se dig själv som den du är och låt dig vara den. Boupptäckning och andra svåra saker kan (och gör för dom flesta) ställa saker på världs ände mitt i all smärta och annat som krävs för att fortsätta framåt.

Skulle önska det gick att trolla så att allt det som inte går att påverka vore över så att du kunde se att ja saker är rätt okej mitt i all sorg och smärta.

Jag hoppas att tiden kan ge dig den känslan och att allt som sliter i dig kan lösa sig till det bästa.

Tänker på dig.

Många kramar Carina

Ännelaij sa...

Den inte hemska tvillingen


Ja, grodor är fina!
Har för mig de också är lyckobringande enligt kinesiska sägner.
Jag försöker strunta i vad andra tycker.

Om nu någon tycker att jag överreagerar så..får de tycka så då.
Men enligt mig så är det OK att känna/tycka så som jag gör nu. Jag står för det.

Kram
/A

Ida


Kram

Carina

Ja, jag står för mina känslor och de är rätt så svajiga just nu.
Men jag är en känslomänniska, svårt göra något åt..på gott och ont.

Tiden kommer att lindra smärtan det är jag säker på.
Svackorna kommer att komma det vet jag också.

Tack för omtanken
Kram
/A