söndag 4 maj 2008

Skördetid påbörjas, likaså grillning



Jahapp, då är jag tillbaka.
Efter ett kort uppehåll.
Igår skördade jag de första sparrisarna.
Mumsfilibaba, spröda och fina var de!
Få..men fina..jättefina..
Vi grillade också, jag köpte en ny sorts glazer som man sprutar på köttet.
Min rekommendation till er som inte provat detta är:
GÖR DET INTE!
Det sprutar "överallt", det bär sig inte ur ekonomisk synvinkel.
Ska man grilla och vill glaze:a under tiden så flammar ju elden upp..
Glaze:ar man före så får man tänka efter före och ha stänkskydd..
D.v.s en stor grilltallrik där glazer´n inte stänker utanför samt en torktrasa tillhands.
Mvh
/Sverkerwannabe
Nu över till Trädgården
Just nu känner jag mig mör i kroppen efter ett dagsverke ute i trädgården.Men det är ju så det ska vara
Magnolia är en av mina favoritträd.
De blommar ju på bar kvist.
Jag köpte en planta förra året..
En av knopparna ser ut så här


Snart slår knoppen ut..så fler bilder kommer.
Mvh
/Trädgårdsmästarewannabe

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej.

Hoppas ni haft en bra helg. Sparris är gott fast en annan får köpa dom från affären och har inte tillgång till hemodlat. Kul!

Det där med glazer verkar farligt ju :)

Här hos oss knoppar det också massor. Det märks på pollen mängden som ökat en hel del, särskilt i näsan :)

Ha en bra kväll. Själv måste jag deklarera som jag helt glömt bort men det är bara att godkänna så det är inte svårt.

KRamar Carina

Ännelaij sa...

Vi har haft en jättebra helg!
Visst är sparris gott..känns bra att ha skördat 3 st. hittills..
Vi har bara 4 plantor så det blir inte så mycket..men gott är det.

Glazern var obra..så..köp inte!

Ja, fy 17 vad det märks att det är pollen i luften.
:(
Tur det finns ögon och näsdroppar etc.
Men även halsen kliar..

Deklarera gjorde jag rätt snabbt för att vara mig.
Förberedde mig för typ 2 veckor sedan då det var extra krångligt för mig i år.

Take care!
Kram
/Annelie