onsdag 14 maj 2008

AC/DC ska strömma ut över nejden

Häromdagen mötte jag Elake Måns, tillika vovvsegullarnas matta.
Hon hälsade inte.
Likadant dagen efter.
Inte den minsta hälsning, inte ens en nick.

På den tredje dagen mötte jag och Mannenimittliv/Indianhjärtat henne när vi var ute tillsammans.
Varvid hon hälsar sååååå glatt på .......honom.....
Och hon ville prata, och hon frågade, och hon var sååå glad.
Sedan ställde hon frågan (utan att ens se att jag stod brevid honom)
- Kan du äta all mat nu?
..eeeeeh...
Mannenimittliv/Indianhjärtat blev lika undrande som jag men han svarade, artigt, så klart
- Ja

Efteråt, idag, kom jag på att JAG borde höjt min stämma och meddelat att:
- Vardagsmat såsom griljerad hummer, lammfärsbiffar, havskräftor, sjötunga, inbakad oxfilé, grillad lax med tillbehör såsom pressad potatis och citronsås går bra för Mannenimittliv/Indianhjärtat.
Däremot fungerar det inte med pölsa.

VARFÖR KOMMER JAG ALDRIG PÅ DE RÄTTA KOMMENTARERNA VID RÄTT TILLFÄLLE?!

Nu ska jag sätta på AC/DC, TNT, tips från B-U medan jag rensar ogräs.

Ses

5 kommentarer:

Anonym sa...

Rock on!!

Anonym sa...

Vet förresten bloggägaren var AC/DC gjorde sin allra första sverigespelning?

/B-U

Ännelaij sa...

Nej, det vet tyvärr inte bloggägaren.
Kanske Blek-Ulf kan berätta det för mig?

/A

Anonym sa...

Ok då. Cortina dansbana i Falkenberg. 16 juli 1976. Det är stort det!!!

/D-S

Ännelaij sa...

Ja, herreminje!
Det är stort det.

Jag vet också vart dansbanan ligger..numer..

Häftigt..

Tänka sig..Falkenberg..

TACK!

Take care

/A