onsdag 14 maj 2008

De e synd om mig, tur jag har vänner


I förrgår frågade jag en av bönderna här i samhället om när mina vänner släpps ut.
Han fattade direkt och svarade:
- I morgon eftermiddag!

Så igår eftermiddag såg jag äntligen en av dem ute!

Jag sprang som en gnu mot hagen och höll på ramla rakt fram men redde ut det genom att trassla ut mina ben likt John Cleese. (Jag var ju rädd om kameran).
Det gjorde jädrigt ont i ena foten men jag vågade vare sig börja gråta eller oja mig då flertalet grannar såg mina ben-intrasslingar/-utrasslingar.
Jag såg helt enkelt störtcool ut..om jag får säga det själv.

Några fina bilder av mina vänner blev det också.

Nu värker det däremot ordentligt i foten alldeles vid ankeln.
Den är stukad eller vrickad....jaja..jag vet nog vad ni tänker..
Nåväl, annars är det bra.

Förutom de insektsbett jag fått på andra benet, vid ankeln och att jag nu tvättar för fulla muggar då vi var tvungen köpa en ny tvättmaskin när den gamla gick sönder.

Några tusenlappar fattigare alltså..det var den semestern det..
Men snart har jag ju rena kläder att ta på mig!!!

Hakkuna Matata!


Inga kommentarer: