tisdag 27 maj 2008

Idag är en vanlig dag, nästan


Idag är en vanlig dag.
Grannen har klippt gräset, han som klipper i perfekta romber. Jag kanske överdrev när jag skrev att han klipper minst 4 dagar i veckan. Denna vecka kanske han bara hinner med 3 ggr.
Söndagar brukar vara gräsklipparfria.
Det är ju som vanligt.

Vidare så ringer det på dörren. Jag tror det är en bekant till oss och jag kastar mig ned för trappan och öppnar i ett linne (utan BH under..eh..) samt en urtvättad lila (ful) hängselkjol i bomull från åttiotalet där jag kasat av hängslena.
Där stod en grabb i 25-årsåldern som tänkte förvarna oss om att han skulle byta elmätare.
2 min senare går Mannenimittliv ut till honom..i morgonrock..kl. 17.40.
Det är ju som vanligt.

Sedan har jag fotat, som synes. Det är en av mina Clematis (Nelly Moser).
Det är ju som vanligt.
Trutparet som häckar på vårt tak vägrar hålla truten.
Deras unge har också kläckts och växer snart upp...
Nu får man passa sig mot attacker av alla de vis.
Det är ju som vanligt
Idag funderade jag på vädret.
Det har varit sol varje dag i 3 veckor.
Förutom igår då det regnade lite grann och var mulet fram till ca kl 20.00 då solen bröt fram.
Detta känns ovanligt!
Take care
/ Undrar när jag ska växa upp..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nääää, så ofta klippar jag välan ändå inte?

Ännelaij sa...

Asså..Grannen..ärligt talat så..

Faktiskt..ehrmmm...faktiskt..så gör du det!!!

Du klipper gräset 4ggr/vecka. Fast ibland bara 3..så jag kan överdriva..lite...pluttelite..
ERKÄNN!

Gräset klipps dock snyggt, om än ofta.
Credit ges.
:)