tisdag 6 maj 2008

Glad för glajor?


Var till optikern idag.. igen...
Jag har från början varit missnöjd med mina "proggiga"-glasögon.
Jag ser helt enkelt inte bra med dem på nära håll.
För ett tag sedan föll dessutom ett glas ur bågen. Därför föreslog en ur personalen att jag skulle göra en omkontrollering av synen då man ändå höll på med att sätta i glaset.

Så idag var jag där...igen...

Vad sa den nye optikern då?
Jo..hmm..jag är fortfarande upprörd..men så här sa han:

- Dina förra glasögon fungerade säkert bra.
Men nu har ju dina ögon fått "ålderssymtom"...
Då fick jag lust drämma till honom med handväskan!
Mvh
/Lugn och fin-rullgardin

P.s
Nu ska jag ut och köpa lite kattmat till middag.
Vi ses på P.R.O.
D.s
/Er inte alls bittra vän

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra, då är vi lika illa dära *asg*

Jag har numera proggressiva glass som jag länge vägrade för det är tantbrillor men nöden har ingen lag och det är mer praktiskt med ett par glasögon än två. Jag kan ju inte läsa utan så....

Jag hade inte två på jobbet utan jag fick byta till läsglasögon när jag skulle läsa i sängen :) vilket jag numera slipper och det syns inte att det är proggressiva;)

Ännelaij sa...

Näe..jag får alltså acceptera att det är ålderstecken..hmmpfff...

Men läsisarna som jag använder i sängen..
..ja..för att läsa med...
De har jag köpt för 14.95 på GeKå´s.
Funkar perfa..men proggisarna..mnjae..
Jag är inte nöjd

Men va ska jag göra..bara acceptera..


De ..proggisarna är av märket fcuk..
Du kan ju ana dig till vad jag kalla dem för!