lördag 18 juni 2011

Underbart, mindre bra inlägg för Intresseklubben noterar

Igår var det dags igen för att ta farväl (men på återseende) av några underbara personer.Jag gjorde en powerpointpresentation där jag inkluderat en youtubefilm (ja, det går när man har ppt 2010) .
Sedan fick jag en överraskning..en heeeeelt underbar orkidé i en fin kruka!
Min favoritkrukväxt är just orkidé.

Fin va?
Jo, just ja, i maj övergick jag till IP-telefoni, ett bra erbjudande tänkte jag. Det var billigare att slå ihop bredband med iptelefoni, nice eller hur?
Så efter att ha fått grejerna från Telia (jag har alltid haft Telia b.t.w) dragit igång ip-telefonin så...
Började strulet.
..suck..
Svajigt är ordet för dagen, veckan, månaden.
Plötsligt fungerar Internet med ojämna mellanrum.
Dvs jag blir plötsligt nedkopplad..kul..ellersåinte.
Telefonin kan jag nästan glömma att den fungerar, eller ja, jo..ibland så går det faktiskt att ringa och ja, faktiskt att svara också.
Häromdagen så kunde jag inte vare sig ringa eller komma ut på Internet.
Telia smart fungerar inte stod det på hemsidan när jag sent på kvällen surfade in på Te..menar Felias sida via min mobil.
..ehh....
Telia smart?
Undrar vem som är smart?
Tydligen inte jag.

Så svärfar alias farfar att det inte hörs när jag pratar eller att jag inte hör dig alt. att det bryts beror inte på din hörsel...eller min..
Och till er alla andra så..näe jag dissar er inte ifall ni ringer och jag lyfter luren, sedan bryts det, ni ringer igen och får meddelande om att ni ska försöka igen lite senare.
Nemas problemas, det finns ju Internet och mail eller hur!
..just ja..kanhända att det tar tid innan jag kan svara..
..tänkte inte på det..heller..

F.ö händer det inte så mycket..eller jo det gör det..men..äsch..
Lite musik på det


Hörs när vi hörs..eller just ja..eh..ja ni fattar
/A

Inga kommentarer: