söndag 5 juni 2011

Igår..

..skulle Mannenimittliv fyllt år.
För man kan väl inte säga att det är/var hans födelsedag när han inte lever längre?
Tidigt på morgonen tog jag bilen och åkte iväg till Ullared.
En märklig resa, dimmorna låg som tunna slöjor kring åkermarkerna.
Mycket, mycket vackert och lite magiskt.

Väl inne på Gekås så gick allt som en dans.
Inte mycket folk och ingen kö i kassorna.
Jag handlade inte så mycket mer än det nödvändigaste samt ett par piratbrallor för 79:90.
*orkar inte lägga ut några bilder*
Sedan köpte jag blomster till gravarna.
Mannenimittliv fick underbart vackra rosor.
Fortfarande känns det konstigt att åka till kyrkogården även om det inte är lika tungt längre.
Nu vet jag att sorg tar tid.
Önskar jag sluppit den vetskapen. Som jag önskar det...

Väl hemma tog jag och kameran två promenader i solen.
Inga bilder blev det.
Ljuset var för skarpt och inga inspirerande motiv dök upp.
Särskilt många steg blev det inte heller.
"Endast" ca 9 900.

Idag verkar det bli ytterligare en varm och solig dag.
Promenader kommer det att bli, plus givetvis lite solstolande.
Det gäller att ta vara på värmen för en frusenlort som mig.

Lite musik på det






Hehe, vaddå 80-talsnostalgi?


Hörs när vi..ja..nå´t
//A

Inga kommentarer: