torsdag 2 juni 2011

Fem dagars ledighet

Jag älskar verkligen att arbeta och känna mig behövd.
Det är helt underbart!
Särskilt att göra det jag gör nu, det känns så gott att se människor växa och bli tryggare när det gäller att kunna hantera en dator.
Men nu ska det bli skönt med fem dagars ledighet.

Fast så värst ledig kommer jag ju inte att vara.
Ska ju bara:

  • - Fixa bilder till utställningen
  • - Redigera bilder som jag tog på jobbet
  • - Städa mycket!
  • - Fixa altanen
  • - Ta fram grillen
  • - Köpa blommor till grav, altan samt uteplats..
  • - Tvätta bilen..*orka*..*känns som prio 31543*
  • ..etc..särskilt etc..
Men klart jag ska 'softa' lite också:
  • - Promenera minst 10 000 steg..det är njutning för mig..
  • - Vara ute i solen så mycket som möjligt
  • - Förhoppningsvis ta några underbara bilder
  • - Sova länge, åtminstone till kl. 07:00
Annars då?
Nae, inget särskilt vad jag kan komma på.
Jag njuter av värmen, av solen, av att vara efterfrågad, av att ha fullt upp..etc.
Särskilt etc..

Det finns orosmoln på himlen.
Men denna helg väljer jag att inte tänka så mycket på dem.
Det bara måste lösa sig..bara måste det.

Lite Allsång på Skansen på det














Ha det gott så ses när vi..hörs?
//A

Inga kommentarer: