söndag 19 december 2010

About Love

Jag har fått flera frågor om kärlek från vänner och bekanta.
Har du funnit någon ny kärlek?
Svaret är:
Nej.
Jag letar inte ens, vilket tycks förvåna många.
Visst saknar jag ömhet och kramar och trygghet men..
Faktiskt är det så att jag i dagsläget inte klarar av en relation.
Jag är för bräcklig för det.
Min ryggsäck är för tung för att relationsbenen ska hålla.

Jag har flera manliga vänner.
Mycket, mycket goda vänner som jag är så tacksam över att fått lära känna.
Herreminje vilka underbara vänner de är!
Både skratt, gråt, djupa diskussioner delar jag med dem.
Men något mer än vänskap är det inte.
Och vänskap, det är det finaste som finns.
Efter kärlek.

Jahaja, då blev jag kanske lite djup denna fjärde advent.
Lite Ännelaijsnoragråthimladenspatetiskmusik på det

Ha det bra!
//Annelie

Inga kommentarer: