söndag 14 november 2010

Skriver och skriver och skriver och..skriver

Jag vaknade kl. 05.00 i morse.
Sedan dess har jag funderat, klurat på formuleringar samt varit ute på kyrkogården och tänt ljus för bl. a Mannenimittliv
Jag frågade honom om jag skulle göra detta. Trycka på knappen och låta bollen rulla.
Något klart svar fick jag inte, inte förrän då jag kände inombords att det inte finns något alternativ.
Om inte annat så för andras skull.

Så nu sitter jag och skriver.
Jaja, just nu pausar jag..
Förmulerar, kortar ned och lägger till.
Rätt så krävande, jag har ju varit bortskämd med att ha världens bäste sidekick och nu får jag lösa även detta ensam. Men det är som det är, inget jag kan göra något åt hur mycket jag än vill eller hur mycket jag än gråter.

Lite musik på det!
Från en annan gång, ett annat år då jag också bestämt mig

//A

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

Annelie! - en liten pusselbit till har jag nu fått beträffande Dig - 'mysteriet Du' Annelie - 'världens bäste sidekick' - jasså det var så det var - det var så han var - fungerade för Dig! - själv har jag aldrig haft någon sidekick-man som ej längre finns i det kroppsliga livet - jag har bara haft en son som ej längre finns i det kroppsliga livet - Annelie - som jag nämnt tidigare - så tycks Din och min musiksmak sammanfalla ibland - så även nu...

Ännelaij sa...

Marianne Johansson
Ja, du har säkert en pusselbit till, sidekick var han.
Tråkigt med din son.
Musiken är helt klart bra.