tisdag 23 november 2010

Det är mycket nu..igen

Det är mycket nu.
Snöfall hit och snöfall dit.
Sedan smälter snön ganska snart då vägarna saltas eller att lufttemperaturen är låg.
Vilket resulterar i våta vägbanor,
Sedan kommer den lömska ishalkan på det.
Jo, det kan jag stå ut med eftersom jag anpassar hastigheten efter väglaget så gott som det går.
Andra kanske inte gör det och i slutänden kan det drabba mig och många fler.
*PRÄKTIG*

Jag vet att det är lätt för en norrlänning att "håna" sörlänningar för att inte kunna hantera vinterväglag.
Och det har de ju delvis rätt i.
Jag är ju född i norrbotten.
Men det är inte samma vinterväglag och lika stor trafik norröver som söderut.
Förutom vädret så är det mycket nu.
Mycket som jag vare sig kan eller vill berätta om.

I morgon är en annan dag


Ha det bra
//Annelie

3 kommentarer:

XXX sa...

Jösses vad du är hemlighetsfull.
Hoppas att det är nåt bra och att det blir som du vill.

Marianne Johansson sa...

ja så länge man kan hoppas på en morrondag så går det ju an - hoppas kan man ju alltid - i alla möjliga olika avseenden - räcker inte nuet - den innevarande dagen till - räcker man själv liksom inte till i nuet - den innevarande dagen - vad finns då annat att hoppas på än en dag i morron - då - om aldrig annars - ska allting vara - bli - möjligt som i nuet - den innevarande dagen ej tycks vara möjligt - allt är ju i rörelse 'sort of'... ps: en gång fanns en schlager 'jag tror - jag tror på sommaren!' - det kunde ju lika gärna vara/heta 'jag tror - jag tror på morrondan!' - ja varför inte i st f 'jag tror på gud': 'jag tror på morrondan!' - om den nu kommer - en viss osäkerhet finns ju alltid vad gäller en dag som kanske eventuellt kommer efter natten - livet är ju trots allt mer eller mindre osäkert för alla nu levande - livet - åtminstone det kroppsliga - varar ju ej mer än en begränsad tid - medvetenheten om detta blir allt större ju äldre man blir...

Ännelaij sa...

Den låtsatshemska tvillingen
Jag är "tvungen" att vara hemlighetsfull.

Tvungen för att jag inte vill berätta allt om mig själv på Internet.
Plus att det finns andra personer som också berörs, så därför vill jag inte.
Jag kan göra detta anonymt men...jag vill inte.

Marianne Johansson
Det var väldigt filosofiskt skrivet av dig.

Själv var jag inte sååå filosfisk när jag skrev - I morgon är en annan dag.
Det var nämligen en födelsedag då.

Igår

Ha det bra
//A