lördag 13 november 2010

Aningens rörigt

Jut nu är det lite rörigt i mina tankar om beslut som jag ska ta eller inte ska ta.
Sedan en tid tillbaka har jag varit tvungen att kämpa mot en person istället för med denne.
Det har tagit mycket kraft och fortfarande så suger denna person energi ur mig.
Denna kamp har varat sedan många år.
 (först skrev jag ut årtalet men sedan blev jag mörkrädd när jag såg det) 
Våren 2010 tog jag tag i saken för att äntligen få ett avslut.
Under hösten så malde kvarnar.
Sedan väntade jag på ett beslut.

Jag väntade och väntade likt professor Baltazar.
.........................
Tills jag tidigare denna vecka fick nog och mailade en beslutande instans som meddelade mig att en annan instans skulle ha meddelat mig beslutet.
Vilket de inte gjort trots deras skyldighet att göra detta.
Dialogen med den tjänstemannen den suger också energi och jag har inte fått någon förklaring på varför jag inte fått något beslut.
Inte.En.Endaste.Förklaring.Inte.Ett.Endaste.Ord.Ingen Ursäkt.
Ingenting mer än att jag återigen ska skicka in alla dokument som de redan har för att de ska kuna göra om fast på ett annat sätt.
Alltså skicka in allt som redan finns hos dem.

Så nu har jag ett tufft beslut att ta igen.
Ska jag spänna åt tumskruvarna så mycket som det går en sista gång.
Ja, jag måste nog trots att det då kommer bli offentligt.
...suck..

Men ett steg i taget, Annelie, det är så jag tänker.
Jag ger inte upp när det gäller viktiga saker.
Nu gäller det!
Och nästa vecka så kanske det smäller.

Ha en trevlig helg!
Det tänker jag ha trots allt.
Det lovar jag min fine vän B.

Lite musik på det kanske?
Ingen korrelation till inlägget..


//Annelie

2 kommentarer:

XXX sa...

Klart du ska, ja ta det en vända till alltså. En del saker måste man bara köra till the end! Hoppas att det går bra, vad det nu än kan vara.

Ännelaij sa...

Den låtsatshemska tvillingen
Ja, jag ska.
Jo, det får jag hoppas.
Jag har iaf en delseger redan nu.
Det vet jag..men sedan..nästa grej den är kanske inte 100..men troligen 85%.
..gulp..