fredag 8 juli 2011

Bara vara

Under några dagar har jag bara varit.
Varit i nuet.
Somnat på soffan för att sedan hasa mig upp till mitt svala sovrum.
Sett filmer som jag både gråtit floder över eller som jag har fått ett gott skratt av.
Att bara vara är så gott.

Jo, jag har promenerat, jag har vaktat på utställningen och jag har kollat jobbmail.
Visst men jag har njutit av dagarna som gått.
Njutit av ledigheten och av hur vackert det är ute, vackert överallt.
Jag har (försökt) tagit vara på de fina omdömen jag fått om min kreativitet och allt annat som både rör och berör mig.

Nej, livet är inte lätt.
Och jag är ingen sådan som får Halleujamoment när någon gått genom en svårighet i livet.
Precis som jag skrivit förut så är det inte bara så att svårigheter innebär att man automatiskt blir starkare när man kommit ur dem.
Däremot tror jag absolut på positivt tänkande och affirmationer.
Vet att det fungerar i många fall även om de kanske inte kan bota svåra sjukdomar.

Det är gott att bara vara.
Snart ska jag ta tag i annat än BaraVarandet.
Städning står som nummer 1 på agendan idag.
Jag får nämligen besök och då vill jag att det ska vara fint.
I morgon ska jag tidigt åka in till la Stada för att handla lite.

Ha det så bra så hörs vi någon gång
//BaraVara-A
Just det ja..lite musik på det?

Inga kommentarer: