söndag 29 augusti 2010

Omtumlande stilla tillvaro

Under veckan som gått så har jag känt mig lite låg och ganska trött.
Många tankar på det som varit och en del tankar om framtiden.
I torsdags gjorde jag en powerpointpresentation om mig själv där jag bl. a berättade vart jag numer bor och att jag stormtrivs.
Då säger en person:
- Hur kan man bo där, det blåser ju hela tiden?
Just då fann jag inte fler svar mer än att det är idylliskt och vackert.
Lite av Barna i bullerbynkänsla.

Igår kom jag på fler svar när jag gick utefter stranden vid fyren
- Lugnet, känslan av att bara gå och känna havsluft och havslukt.
Och de ljumma vindarna som blåser bort tårarna.
Det är anledningar nog för att aldrig flytta mer.

På tal om personer som jag träffar dagligen så..
En person möter mig alltid med ett stort varmt leende och varma händer.
En kram är aldrig långt borta.
Någon annan får mig att emellanåt ligga dubbelvikt av skratt.
En tredje ställer kluriga frågor.
Någon ställer upp och ɐpuäʌpǝu frågor.

Så är livet just nu.
Lite lågt, lite högt, lite pǝu ɥɔo ddn, lite trött, glad, sorgsen.


Det är livet.
Ha det gott!
/pǝuɥɔoddnGladOchSorgsen-A

Lite Ove på det

Lite mer Ove

Jättemycketmer Ove

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

dorsin är en av mina favoriter...

Ida sa...

Vad fint skrivet om där du bor.. Kul att du har många fina vänner omkring dig.

Snart kommer vi <3

Ännelaij sa...

Marianne Johansson
Dorsin är väldigt bra.
:)

Ida
Tack!
Ja, snart är ni nere hos mig.
Jag längtar.
<3