fredag 2 juli 2010

Jag en dramaqueen?

Igår var jag som skrivet var och handlade i Ullared.
Jag ska berätta mer om den resan samt lägga ut någon bild på fynd ikväll om jag hinner.

Nåja, efter att jag kommit hem så satte jag mig ned för att arbeta.
Vid 16-tiden ringer en person och säger att jag måste komma med mina tavlor nu och hänga upp dem.
Jag säger att jag inte hinner nu eftersom jag arbetar och att jag inte är riktigt klar och att det ju är på fredag vi ska hänga upp.
Vad säger hon då?
- Nej det är idag och du måste komma nu, du får en timme på dig, ta med åtminstone en tavla.

Jag blev rosenrasande men kände att jag inte hade något val.
Så jag härjade runt för att skruva i öglor på en tavla samt hitta upphängningstråd..vilket jag inte hittade!
..hmm..jag vet att jag sett ståltråden någonstans men nu var den helt bort.
Men nöden har ingen lag så jag tog vanligt snöre.
Sedan var det ju tavelkrokar av modujangen x.
De var som bortblåsta de också!

Nu var jag så stressad så att jag darrade och jag grät och svor..ja jag vet att det är fult.
Jag hittade en skruv som var smal och knatade snabbt iväg till lokalen, arg som ett bi, högröd i ansiktet, svettig med bortrunnen mascara.
Väl där möttes jag upp av personen i fråga och hon märkte att jag var arg,
Så skulle jag då hänga upp, då får jag ju inte använda skruv, vilket jag givetj*vlavis vet så jag ställer tavlan vid min skärm och går hem för att leta x-krokar..igen..hittar en och går tillbaka till lokalen där alla har gått hem.

Så jag går hem igen med tårar i ögonen och hoppas på att inte någon ser mig.
Men givetj*vlavis så sitter ett par mindre trevliga och skvallerkärringsgrannar ute på sin altan och har det gott i solen och ser där jag ilsket går förbi.

Puh...och nu ska jag iväg och arbeta.
Hur det går med utställningen vet jag inte.
Jag måste ringa en person idag och höra om jag kan få nyckel och hänga mitt material ikväll,
Enligt hon som ringde mig så gick det inte att göra så igår p.g.a larm trots att det funkat fint tidigare år.
Återkommer i ärendet.

Om jag har lätt för att bli arg?
Om jag tårarna rinner när jag blir arg?
Om det är troligt att hon som ringde hädanefter tycker jag är en dramaqueen?
Vad vet jag.
Nu dags att arbeta.

/Dram-A

Ps. Senare på kvällen såg jag att personen ifråga mailat mig kl. 09.20 på min privata e-post med 72 punkters fet font och stora bokstäver att vi var tvungen vara där mellan kl 14-16 för att hänga upp annars får vi inte vara med..

4 kommentarer:

Ida sa...

Vilken tråkmåns hon verkar som. Du är ingen dramaqueen, snarare hon. Dålig stil!! :(

Ännelaij sa...

Ida
Gulledig..bara det att du är jävig etc.
Sötis.
Kram

Cici sa...

Det verkar vara dålig planering att komma med en tidsram med så kort varsel. Och att dessutom göra det via mail! Det finns ju faktiskt telefoner. Hoppas att det löser sig för dig så att du kan njuta av utställningen!

Ännelaij sa...

Cici
Precis!
Maila ang. sådana saker.
Jag sitter faktiskt inte och kollar min mail 24/7.
Nåja, det hela löste sig.
:)

Rapport kommer.