tisdag 6 juli 2010

FI (hundra)tusan!

Nu kokar det i bloggosfären av inlägg ang. Gudrun Schymans bränning av 100 000 kr.
Och inte ens jag kan hålla tyst fast jag känner mig nästintill mållös.
Vilket sätt.
Hur tänkte de där egentligen FI?
Klart det sticker i ögonen på folk som inte har så mycket pengar.
T. ex ensamstående, arbetslösa mammor som inte har råd att åka på semester.

















Bränna pengar..riktiga pengar.
Och det var antagligen från valbudgeten som vi skattebetalare har varit med att betala.
Jag hade inget sagt om det vore FI-medlemmarnas egna pengar men nu..
FI f*n.

//Arg-A

2 kommentarer:

Cici sa...

Jag hörde en intervjuv med GS på radion i dag, där hon förklarade att pengarna kom från en reklambyrå och med tanke på vad en sketen annons kostar i DN t ex så var det nog inte så stor kostnad för en "annons" som väcker så mycket uppmärksamhet.

Ännelaij sa...

Cici
Ja, jag hörde sedan att pengarna kom från en reklambyrå.
Men det handlar inte om kostnaden i sig, det handlar om respekt för andra människor som är desperata p.g.a pengabrist.

Att då ställa sig och elda upp pengar för att göra "reklam" för sitt parti.
Det är snuskigt.

Och uppenbarligen har reklamen misslyckats förutom i de egna kretsarna.
FI och GS har nog skjutit sig själv i foten och det skulle inte förvåna mig om det blir deras fall.