fredag 16 juli 2010

Det ska bara funka - långt inlägg - Beware

Beacause I´m worth it!

Jag har haft problem med bilen.
Och om det är något jag verkligen hatar så är det just det.
B i l p r o b l e m .
Jag är ointresserad av bilars funktion, man ska bara tanka dem kolla oljan och sedan köra.
Ungefär så som folk säger till mig om datorer.
De ska bara funka.

Vilket min dator..förlåt..biiiil inte bara gjort, funkat alltså.
Nehepp, rattlåset som tydligen heter tändningslås det ballade ur, jag hade kunna skriva nåt helt annat ord istf. "balla ur" men som ni märker så är jag en mycket mild och vän typ så sådana ord kommer inte ur ut min rosenmun.
Nehepp, det började protestera preciiiiiiiiiis när jag ska hämta moder vid tågstationen men det löser sig, jag vrickar igång det.
(don efter person,  även där kunde jag ha skrivit ett annat ord...)

Men ett par dagar senare när jag har massor att göra så givetvis så går inte låset att vrida runt och jag svettas, gråter en skvätt och bara haaaatar bilar.
Bärgare tillkallas de fick igång den fina bilens lås utan att köra pärlan..??..hmm hmm någon som vill köpa?..till verkstad vilket jag gjorde.
Sedemera så hyrde jag hyrbil vilken jag kunde lämna tillbaka efter 3 timmar eftersom rattlåsmojängen kunde blåsas ren.
Men jag är ju tvungen byta rattlås som tydligen kallas tändninglås.
Vilket jag nu fått tid för den 26:e.

Aja, allt funkade någorlunda även om jag bara rusar in lämnades motorn igång i 27-gradig värme för att hämta posten eftersom jag inte vill riskera att behöva stanna motorn.
Detta p.g.a min rädsla för att behöva tillkalla bärgare för hurmycketpengarsomhelst igen.

Nåjaför50011gången, så idag så..strejkade rattlåset..eh..tändningslåset igen.
Det gick inte vrida om nyckeln
Om det kändes värt att ha bil då?
Men jag ruckar (OBS! stavningen) med låset och plötsligt av misstag kommer jag åt en box vid ratten..

Bilen går igång.
B i l e n _g å r _i  _g å n g!
Jag stannar ett antal gånger inne La Stada.
Upprepar samma procedur.
Det funkar!
Varför vet jag inte, jag vet bara att det gör det.
Rattlåset..förlåt ...tändningslåset ska jag byta ut.
Men nu vet jag hur jag ska göra framtill att verkstaden tar itu med the real work.

Puh.

Jag hatar verkligen strul med bil och äckliga insekter (se tidigare inlägg).
Nej jag har inte stavningskollat eller syftningsfelsökt inlägget.
Hoppas det inte är alltför rörigt.
Om det blev det så..beklagar jag.

Ha det gott!
/AnnelieSomÄlskarVärmenSolenOchInteKlagarSåMycketÄvenOmSvettenRinnerEmellanåtOchNejGodisetHarJagInteÄtitAvÄnDäremotJordgubbarna

2 kommentarer:

XXX sa...

Ja fy sjutton för krånglande bilar, hoppas att boxpillande räcker fram till reparationen.
Håller tummarna för dig.

Ännelaij sa...

Den låtsatshemska tvillingen
Usch, inte är ju bilen någon kassako direkt.
:(
Ja, det hoppas jag med.
Men jag ska inte köra så mycket nästa vecka.
Jag kommer att ta buss så mycket som det går.
Tack!