söndag 5 april 2009

Vår och mänsklig värme är orden


Värmande rapportering


Löjtnantshjärta (min favorit) på väg upp som jag fotade igår.


Igår var det varmt här igen, i fredags hade vi det varmast i Sverige med ca 16 +grader. Härligt, verkligen.

Och ja, jag har fotograferat en del. Dock inte så mycket eftersom jag inte riktigt haft tid då min svåger med söner samt svärfar var nere hos oss fredag-söndag. Besöket var verkligen uppskattat och trevligt! En hel del allvarsprat blev det. Många, många, tunga tårar fälldes men också en hel del tankar utbyttes och många skratt utbröt.

Våra gäster var så gentila så de åkte in till la Stada och beställde samt körde hem plankstek med sallad till oss igår från Harry´s. Det var mycket gott och dagen samt kvällen blev mycket lyckad.

Jag fotograferade en rabarberknop också. Tycker den liknar hjärnans vindlingar. Och hjärnkraft tror jag på..också..

Iallafall, så fick jag höra många varma, fina ord tillägnade mig igår. Det var så fint sagt så jag fällde några tårar .... igen. Så också idag. Mänsklig värme är orden för denna vecka.

I torsdags pratade jag med en person som skulle komma hem till oss på fredag. Mitt intryck via telefon kändes inte bra. Men sedan då vi träffade så kändes det kanonbra! Vi fick en väldigt bra kontakt, där ser man hur viktigt det är att med personligt möte.

Som sagt var, orden för veckan är-

Mänsklig värme

Take care

2 kommentarer:

Carina sa...

Det låter skönt och nyttigt, särskilt dom goda sakerna som en lisa för själen.

Kramar Carina som hoppas ni får mycket sol att njuta av.

Ännelaij sa...

Tack Carina,
Det var väldigt trevligt och fint.
Förresten, STORT tack för ditt brev!
Det värmde och jag blev så glad.

Många kramar
/A