lördag 25 april 2009

Det är OK men ändå inte


Kitesurfare som har vårkänslor

En del snackar och snackar samt gör märkliga saker just nu.
Andra tar till sitt skal för att krypa in i när tankarna kommer som behöver bearbetas.
Det är OK att sörja på sitt eget sätt tycker jag.


Mitt sätt är skal, sömn och skrivande.
Ja, jag har fattat vad som har hänt.
Ja, jag har förstått.
Men jag har inte accepterat det hela.
Än.

När ska jag göra det och varför ska jag acceptera?
Mitt liv har just förändrats väsentligt IGEN!
Och jag måste orka, jag måste ta mig genom detta svåra.

Livet utanför är så vackert, träd och blommor slår ut.
Solen skiner som aldrig förr.
Men för m i g , j a g har svårt att se det vackra i nuet.
Jag behöver tid.
Tid för att komma tillbaka.

/A

2 kommentarer:

I sa...

Det är okej att sörja när något sånt här svårt händer. Man behöver inte alltid vara den duktiga, glada, snälla och roliga personen man kanske annars är. Ibland måste man få krypa in i sitt skal, ta igen sig och kanske, kanske en dag komma åter.

Jag tycker du ska ta den tid du behöver! Det är viktigt att få sörja och få sörja till den grad att man en dag kanske kan acceptera det svåra som har hänt!

Tänker på dig, snart är jag där. Om det är till någon hjälp!

Kramar till dig mamma

Ännelaij sa...

Ija, det är OK att sörja.
Och som skrivet var så är du snart här.
Det blir bra.

Jag längtar särskilt efter att göra det som vi pratade om nyss.

Det "hemliga"

Hoppas det blir av.

Kram
/Mamma