torsdag 23 april 2009

Skal

Idag var det själaringning i kyrkan för Mannenimittliv.
Det var första gången jag varit med om detta och det kändes bra.
Efter klockringningen spelades Cavatina, det kändes märkligt och magiskt att sitta ensamma i kyrkan och bara lyssna.

Just nu orkar jag inte vara social, det mesta är ointressant.
Jag känner mig ointressant.
Det är så mycket jag måste tänka på, så många frågor som dyker upp och folk som vill prata om både väsentliga och oväsentliga saker.
Medan jag, just nu, bara vill vara ifred.

Varför just nu?
Just nu när vi har försommarvärme och allt grönskar?
Jag fattar det inte.
Det är ingen glädje eller tröst för mig att det är så vackert ute.

Varför ska jag glädjas och för vad?



/A

2 kommentarer:

I sa...

Tänker på dig mamma, förstår att du inte har det så lätt just nu.. Vad fint det verkar ha varit på själaringningen.

Ibland är det svårt att förstå varför, eller att det ens har hänt.. Det är så orättvist! Micaela skrev till mig att hon ska se till att forska fram ett botemedel och vaccin för cancer. Det var gulligt, synd bara att hon inte hann göra det tidigare..

Du får försöka glädjas av att du har oss, att du har människor runt om dig som älskar dig. Och att du en dag förhoppningsvis får ett barnbarn!

Kram

Ännelaij sa...

Tack INej, det är som du vet inte lätt.

Kram