lördag 10 januari 2009

Circle of life

Bara, som av en händelse, kom jag tänka på denna sång.
Jag kom att tänka på den gången jag åkte upp till norrland.
....ensam....
Ensam i en liten hyrlastbil från OK.
Ensam under ca 100 mil (enkel väg) i en liten lastbil från OK.
En liten lastbil, från OK som skulle kapa de slutliga banden.. och så jag!
Jag var ensam, mager, trött och ledsen.

MEN jag hade vänner!
Flera arbetskamrater som ringde till mig på mobilen så jag inte skulle somna. Som peppade mig!
Gav mig styrka!

Inte somna.
Inte somna, inte ge upp.

Snart var ju allt hos mig, det som var "mitt".
Det som jag lämnat kvar, det sista flyttlasset.
Det skulle snart vara kompletterat.
..trodde jag...

När jag skulle lämna tillbaka lastbilen så fick jag inte ut Elton John-CD:n ur CD-spelaren.
CD:n med bl.a denna låt på.
Kanske ett tecken?

Circle of life
Wheel of fortune



Take care
/FundersamöverlivetAlien

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en sorglig resa men samtidigt precis det motsatta. Måste ha varit en skön känsla med stödet på vägen även om alla dom andra känslorna måste ha varit onda.

Låtar kan trigga minnen, så snart jag skrivit utmaningen jag fått kommer en utmaning till dig om låtar men jag har tappat lusten men den kanske kommer åter snart.

Julia fyller ju på torsdag så kanske då om inte annat.

P.S. Väldigt vacker dopskål. Med äggen har det inget blivit och senast på onsdag tar vi bort dom. Ringde veterinären och dom rådde oss att vänta in Kurt och Mannfreds eget ointresse men inte vänta längre än högst en vecka över dom 30 dagarna. Dom är ointresserad men inte helt så dom vet. D.S

KRamar Carina

Ännelaij sa...

Ja, det var sorgligt. Och väldigt jobbigt.Hur jag orkade vet jag inte..men jag gjorde det!
Och DET är jag glad över!

Finns (nästan) inget jag ångrar..mer än det jag inte gjort.

Vore faktiskt kul med en utmaning!
:)
Å, lilla Julia!
Hoppas hon får en bra födelsedag.

När det gäller Mannfred och Kurt så.
Vilken väntan..
Jag hade hoppats ni skulle få "barnbarn" även där..
(har iofs inte kolla in till er i gökboet idag så jag gör det strax)
Men förstår att det blivit en massa extra pyssel som kanske varit svårt att orka med..eller nå´t..
Nåväl
Take care
KRAM
/Annelie