söndag 26 oktober 2008

Pyssellarm, blommande, vaccin

Tjenahallåliksom.....
Tänkte jag inte säga..men nu gjorde jag det för det är alltid svårt att påbörja ett inlägg.
Nu är det gjort..så nu kan vi gå vidare.
Vars var vi?

Jomen, typ, vad som har hänt under veckan.
Massor..
T. ex så utlöste jag vårt brandlarm idag då jag pysslade med mina pumlor.
Fint kommer det att bli men..ja..varmt blev det också..
..som sagt..

Sedan är det så att en av mina pelargonier som jag plockade in inför stormen Ulrik (eh..) blommar och har verkligen grenat ut sig.
Helt otroligt.
Vidare så köpte jag 6st amaryllislökar häromdagen.
dagen efter..ja,...dagen efter inköpet...Så..ser jag några av mina andra sparade amaryllislökar som legat ute ända sedan i våras.
En har en stängel med två blomknoppar, två andra har blad.

Troligen kommer vi ha många amaryllisar till jul.
Men jag klagar verkligen inte.

I morgon blir det influensavaccin.
Även för mig.
Det betyder Opp Ammaryllis i morgon bitti.

Take care
/A

Inga kommentarer: