tisdag 21 oktober 2008

Schoo .. Jag tror dig

Fick ett mail..igen..
Mailet var v.b massor av gånger av folk som inte tror på det?!?
Ehrrrrm...nähä..man tror inte på det..men v.b det?!?!?..
Låter logiskt
Okej, jag tror verkligen inte på detta men eftersom jag har 14000 unika besökare varje timme, UTOM udda söndagar och skottår samt varannan dag som börjar på bokstaven M, T, O, F, L eller S.

Men detta tror jag verkligen på..
..verkligen...jajemensan
..schoo...he gö ja..
För det är inte aaaaaaaaaaaalls tänkt att sänka någon server någonstans i cyberspace p.g.a alla människor som tror på det..näääääädå..inte alls!
Eller för att människor ska få spam..Neehehheeeeeeeeejdå..
Detta ser heeeeeelt seriöst ut..

NOT!
Se nedan:
"Kära Vänner!
Detta är inget skämt.
Bill Gates (ägare av Microsoft) delar ut av sin förmögenhet.
Om ni inte tar detta mail på allvar, kommer ni att ångra er!
Windows är fortsatt detmest använda programmet.
Microsoft och AOL gör ett försök med utskick av
detta elektroniska besked (e-mail beta-test).
När du sänder detta mail vidare
till dina vänner, kan Microsoft spåra när vi använder programmet under 2veckor.
Till varje person, som skickar detta mail, betalar Microsoft 245 EURO.
För varje person, som tar emot detta mail och sänder det vidare tillandra, betalar Microsoft 243 EURO.
För varje tredje person, som tar emot mailet, betalar Microsoft 241 EURO.
Under de närmaste 2 veckorna kontaktar Microsoft dig för att bekräftadin adress och för att sända dig en check.Med vänlig hälsningCharles BaileyGeneral Manager, Field Opérations.xxxxxx Ext. zzzzzzz-1085 or RNX xzzzzz''Tänkte att detta var svindel, men 2 veckor efter att ha mottagit och vidaresänt detta mail, tog Microsoft kontakt med mig för att få min adress och jag mottog en check på 24.800 EURO.
Du ska sända detta mail innan testet löper ut. Sänd det till så manga
som möjligt.Om någon har möjlighet att göra detta så är det Bill Gates. För honom räknas det som en reklamutgift.
Du bör kunna motta minst 10.000 EURO.Intel och AOL förhandlar om att fusionera, varvid bolaget blir detstörsta i världen. För att vara säkra på att även i fortsättningen varadet mest använda, har Intel och AOL gjort ett försök som detta."

Men ni som tror på detta..gör det, svara på mailet och vidarebefodra det om ni fått det. Jag vidarebefodrar dock inte detta, enligt mig, skitmailet.

Ring mig sedan när ni fått era euros..
Så ska jag gratulera er.

Take care
/AlienSomInteTrorPåLättjäntaPengar

Inga kommentarer: