fredag 10 oktober 2008

Jag bara undrar..

..undrar och undrar..
Jag brukar inte kommentera kändisar och dess leverne etc.
Men idag så undrar jag..

Detta p.g.a Titorättegången.
Titos hustru pluggar juridik.
Jag antar hon ska bli advokat.

Så här uttalar hon sig (enligt media):
Jag kommer att kämpa med allt jag har för att rättvisa ska skipas. Det är en rättsskandal. Jag är fullkomligt övertygad att det inte finns någon rättssäkerhet i Sverige och mitt förtroende för rättssystemet har fallit totalt

Eh..jahaja..?!?

Jenny Beltrán, blivande jurist, tycker således ATT :
- Två fällande domar är en rättsskandal.
- Det finns ingen rättssäkerhet i Sverige och att hennes förtroende för systemet har fallit totalt.

Men...jag undrar...ähum...
- Jaha..Jenny pluggar juridik, hon tror inte på Sveriges rättssäkerhet. Hon anser att rätten i detta fall dömt fel, inte en gång, utan två gånger.

Varför tvivlar hon på rättssamhället (i Sverige) samtidigt som hon vill rättvisa ska skipas?
Rättvisa ska skipas efter familjen Beltráns rättvisa eller?

Ibland förstår jag ingenting
Det jag tror på..är att i detta fall så är domen rättvis.

Jag ömmar först och främst om den utsatta flickan som vid tillfället var 6-7 år, samt den s.k "barnflickan".
Till dem går mina sympatier.
Nu har de fått en form av upprättelse.

Jag har svårt för att känna sympati för Tito Beltrán.
Så också för Jenny eftersom hon tvivlar på det hon ska utbilda sig för.
Jurist.
Hur kan man tvivla på rättvisesamhället och kämpa för sin "egen" rättvisa trots fällande domar?

Take care
/Jagbordekanskehållatrutenmendetvägrarjagidettafall

Inga kommentarer: