lördag 26 september 2009

22 frågor, lika många svar

Hittade några frågor hos den låtsatshemska tvillingen som även jag svarat på.

1.Vad åt du till frukost?
Frukost?..eh..jahaja, några smågodisar, funderar på att värma lite kidneybönor nu.
Mums!
2. Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig
MohahahahahahahahahahaHAHAHAhaha!
Skulle väl inte tro det va!?
3. Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
Ida
4. Vilken färg har din dator? Alltså skalet...
Black and grey (låter snyggare på engelska)
5. När var du arg senast?
Jag arg? Vad är det ni insuinerar? VAVAVA?! Jag är för 17 gubbar aldrig arg!
Arg är bara för mesar.
Jag blir snarare ursinnig eller topp tunnor rasande.
Senast var i juli eller augusti.
6. Ditt bästa minne från skoltiden?
När jag vann en skidtävling och fick guldmedalj.
7. Ditt sämsta minne från skoltiden?
När jag spydde i ett handfat efter att varit tvungen att äta upp all kokt torsk med dillsås.
Det är det jag kommer ihåg så här på rak arm.
8. Yoga eller löpning?
Yoga, då kan man tänka på annat..menar...försöka tänka på annat. Jag lyckas sällan men ändå. Löpning är liksom inte min grej, det är för tikar.
9. Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
Ååååååååh oxfilé!!
Mmmmmmm...kanske dags för frulle nu.
10. Vilka tidningar läser du regelbundet?
Amelia och Land samt Protec. HN på nätet.
11. Favoritkaraktär i deckare?
Han i män som hatar kvinnor, Mikael Blomkvist...åh...jag säger bara ÅH!
12. Teveprogram du aldrig missar?
Himlen kan vänta när det gick. Senaste Robinsson när det gick.
Nyheterna minst en gång/dag.
13. Vem är du avundsjuk på?
Kan inte kommar på någon just nu. De finns säkert men...
14. Din bästa revansch?
När jag gick ut gymnasiet med 5:a i matematik. Där fick du Olga B. (gör fingertecknet) som var min första lärarinna. Namnet passade henne verkligen! Olga, hon såg ut och betedde sig som en fångvaktare i Nazi-tyskland.
15. Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?
Rostade kackerlackor eller fårhjärna.
Bara tanken får mig att börja kväljas.
Kokt torsk med dillsås
Kommentar överflödig
16. Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
Det är många det. Men bl. a skulle jag vilja prata med alla partiledare för att utröna vad de verkligen vill göra med och för landet Sverige. Sedan vore det inte dumt att få ett snack med Lill-Babs för att utröna om hon är så där helylle.
17. Vilken kändis skulle ha den kvinnliga huvudrollen i Terminator 4
I couldn´t care less men måste jag svara så säger jag Lill-Babs helt osökt.
18. Kaffe eller te?
Beror på, ibland thé andra gånger kaffe.
19. Skostorlek?
39
20. Hur ofta är du på Ikea?
Tja, max en gång/år. Har nyss varit på IKEA men före det så var det faktiskt 5 år sedan.
21. Vilken kändis skulle du lämna din nuvarande partner vid altaret för?
Har ju ingen partner.
Men kändis så..ja ni vet ju det så det kommer ju inte som en överraskning.
Brad Pitt.
Men Lasse Bengtsson verkar go och Michael Nyqvist tycker jag ser så sympatisk ut, jag gillar han personlighet det lilla man nu sett i intervjuer.
Dessutom pratar de svenska så jag slipper ju dubba dem eller de mig.
22. Om du hade fem miljoner över - vad skulle du köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna...
Jag skulle köpa ett hus vid havet där det är en bit till nästa hus så jag kan sola naken på tomten och skrika ut min frustration över saker och ting utan att grannarna börjar skvallra.
Sedan skulle jag bjuda närmsta släkten (ja, det inkluderar ju även mig) på en resa till något varmare land samt investera i något som gör att pengarna växer så jag förhoppningsvis slipper tänka på ekonomin framöver.
Om det blev något över därefter skulle jag köpa ett Odd Mollyplagg.

Vi hörs när vi hörs
/Svar-A

2 kommentarer:

Den hemska tvillingen sa...

Se där ja, guldmedalj och 5:a i matte. Inte illa ju.
Tack för svaren, kul att läsa.

Ännelaij sa...

Den låtsatshemska tvillingen
Jag är stolt både över medaljen och 5:an.
Hade kunnat skriva mycket mer men jag skrev ned allt i en hast och tyckte det var good enough.