onsdag 10 december 2008

Lucka Nr:5

Idag när jag och Mannenimittliv skulle posta 318 st. B-postbrev vid den centrala "poststerminalen".
Då så frågar, en kund, en herre i 70-årsåldern, en ur personalen om de hade 5-öres frimärken.
- Nej, meddelar personalen, vi har som lägst 50-öres frimärken till salu.
- Nämen vad 17!!, varför stiger portot så ofta och så mycket?
Och jag som har FLERA hundra 5-öresfrimärken, vad ska jag göra med dem då?

Först så tänkte jag råda honom att klistra sina brev fulla med sina femöres-frimärken för att det skulle bli 5, 50kr. Men jag hejdade mig. 110 frimärken...!!!
..jisses..!!!

Men nu, ikväll, tänkte jag tanken:
- TÄNK om han har flera hundra (eller iallafall tre) shilling bancos också??
Jästrans!

Take care
/AlienSomÖnskarSigEtminstEnStyckTreShillingBanco

Inga kommentarer: