torsdag 4 december 2008

Houston we have a problem!



..kom jag tänka på idag.
När min äldsta dotter berättade för mig att hon har så ont i sin rygg etc.

I varje fall så var det så att i början av 2000-talet bodde jag under en tid i Uppsala och hade ont i ryggen.
Ryggent liksom låste sig ibland. Korsryggen liksom frös till. Gjorde ont som bara faen. Dock sjukskrev jag mig aldrig, jag klarade mig rätt bra ändå.
Tack och lov!

I Uppsala fick jag tips från en dåvarande närstående person om en kiropraktiker, dit jag gick med mindre glada steg....uh..
Kiropraktiker?...........det låter inget vidare kul..direkt..gulp..
Nåväääl, jag besöker kiropraktikern, nervös som en ...ja....en nervös kvinna som undrar vad som ska "knäckas".


Iallafall så under ett moment av den knäckande behandlingen ställer han mig mot väggen och ber mig att andas ut. (han ska ju ta något grepp och "trycka" till mig).
Jag var ju sne sa han..ja..alltså i kroppen..också..

Då säger jag:
- Jag KAN inte, jag kan inte andas ut!
Han säger:
- Ehh.. nu har vi VERKLIGEN problem!
(Houston we have a problem!!)

Nåväl, så småningom lyckades jag andas både ut och in samt blev "botad".
Dessutom vågade jag mig på två till knäckningar.
Tack Peter Endler!
Du är bäst, trots/tack vare, att du "benknäckte" mig.
(dessutom är han ursnygg)

Take care
Eder vän
/Alien som inte har ont i ryggen längre

Inga kommentarer: