torsdag 4 december 2008

Ikväll..

..På TV 2, kl 2130. ..det programmet kommer jag inte att missa.

Jag känner, jag gråter, berörs samt hyllar de personer som har medverkat i detta viktiga program.
För det ÄR viktigt, ialla fall för mig.

Det är många som tror att bara man försäkrar sig via bolag så går man fri från sorg.
Man har ju försäkrat sig, tror ju en del...
Försäkrat sig från förlossningsskador, barnolyckor via ett bolag.

Men vem kan vara säker? !?!
Trots, bebisskadeförsäkring, andningslarm, pensionsförsäkringar så händer det oväntade saker.
Man kan inte försäkra sig för allting.
Detta händer..kommer alltid att hända..
..det oväntade..
Så är det.

Jag önskar att fler vågade!
Vågade, vågade, se möjligheterna!
Att fler vågade bryta ihop för ett kort tag och vara så ledsen så både Ätran och Kalixälven fylls av tårar.
För att sedan ta nya tag.
Och sedan kunna gå vidare!

Om man inte vågar ta risker så,
kommer man inte att leva fullt ut.
Det tror jag.

Take care
/A

Inga kommentarer: