onsdag 26 november 2008

HejhåHejhå till..

..skomakaren vi gå!
Eller iaf Mannenimittliv gjorde så med mina skor..inte i mina för det är han för fin för (who to blame him?).

Nåväl, detta är storyn om mina älsklingsskor.
Jag köpte favoritskorna för ca 4 år sedan.
Klack, svarta, sköna att gå i. De var VERKLIGEN perfekt!

För ca 1,5 år sedan klackade jag om dem. Sedan var jag på banan igen..(inte banan som i banan-skal utan banan som skridsko-bana)
Men sedan gick det utför för pjucksen, plötsligt hade jag krokodiler istället.
Hmmmm..jag kunde ju inte använda dem...juh..även om jag ville och försökte ta dem i smyg när ingen såg..(ingen=Mannenimittliv)
Men..t.o.m jag gav upp.

Tills! (breaking news!!)
Häromdagen då Mannenimittliv skulle kasta mina älsklingar!
Jag bröt ihop och grät och fick ett mindre PMS-utbrott.
Så igår så åkte min älskling in till la Stada och tog med mina..älsklingar..för att sula om dem etc.
Skomakaren sa att det skulle kosta 200kr MINST!

Så efter telefonkonferens sa jag att det får vara.
Efteråt sa skomakaren till Mannenimittliv-
"Ja, det var nog bra det för det såg inte ut att vara värt att laga dem..."

Ovan ser ni en sista bild på mina favvosar..
....snyft....
Nu ligger mina skor i soptunnan..och jag förstår ingenting..mer än att jag älskar Mannenimittliv som har ett enastående tålamod med..mig..

Take care
/ÄlsklingsSkoLösMenInteRådlösAlien

Inga kommentarer: