fredag 5 februari 2010

Snäll- och tråkighet

Bild från matton.se

I förrgår kväll såg jag min ensamstående granne som är lika gammal som min mor..förlåt menar ung..stå och kämpa med snöskottning för att kunna ta sig ut ur huset.
Det såg jobbigt ut, det var ju ca 60-70 cm djup snö som dessutom var tung så jag tog på mig kläderna och gick ut och erbjöd henne min hjälp.
Hon blev glad så vi satte igång att skotta hennes uppfart och medan vi höll på så kom det fler grannar som hjälpte till!
Plötsligt var det riktigt roligt att skotta snö!
Vi småpratade och skvallrade under våra korta pauser.
Mycket fick jag veta..hehe..

När allt var klart stod vi och småpratade lite grann, de två pensionerade tanterna pratade om Facebook och de olika spelen som fanns där och att det var sååååå roligt.
Hon som fick skottningshjälp brukar sitta uppe halva nätterna för att spela och kolla F.B!
Hmmmmmm...hmmm..
På frågan om jag är med blev svaret ju Nej.
Plötsligt kände jag mig gammal..

Ha det bra
/HonSomÄrUnikKanskeTråkigMenInteMedPåFacebook-A

Inga kommentarer: