lördag 3 september 2011

På G..

..ekås snart.
En baraförattdetärkul-resa.

Igår fick jag frågan om vad som håller mig kvar i Halland.
Känns som om jag fått den frågan många, många gånger i mer eller mindre inlindade formuleringar.
Svaret är (för er som inte redan vet..):
Bara för att Mannenimittliv inte längre lever så är jag nu rotad här.
Nej jag har ingen släkt här nere men..vänner har jag ju.
Jag ahr också ett bra arbete som jag trivs med.
På detta bra arbetskamrater.
Att bo i Halland innebär att man har nära till de flesta stora städer och till utlandet.
Det är vackert här och jag gillar klimatet trots augustis intensiva regnande.

Den enda nackdelen är att det är långt till släkten.

Nej, jag flytt int!
Trots att jag sa samma mening för ca 30 år sedan i en stad över 200 mil härifrån.

Jag har gjort en lång resa.
På många vis.

Ha det gott så hörs vi kanske, kanske snart på twitter.
(Jag hinner inte med att infoga det "sedvanliga" youtubeklippet eller en bild just nu)
//A

Inga kommentarer: