söndag 18 september 2011

Nu så..

Skickar vidare detta pris, läs nedan

Awarden som jag fick av den Låtsatshemska tvillingen ska jag nu svara på.
Och skicka vidare.
Här är tvillingens motivering till priset:
Så går en dag i våra liv Ännelaij som sett både det härliga och det sorgliga i livet, som understundom pratar i gåtor och som publicerar bilder som är så vackra att det gör ont ibland. Och om man saknar musik att lyssna på kan man med stor säkerhet hitta något youtube-klipp hos Ännelaij.
Tack, det värmde!

Här är i allafall svaren på frågorna

1. Varför började du blogga?
Ja, hörni, det började med att jag ville skriva av mig. Jag hade/har en hemsida där jag skrev lite av en dagbok. Men sedan ville jag bara skriva "anonymt" om allt möjligt.
Först var det mest svammel och roligheter men..sedan hände det ju saker i mitt liv som gjorde att bloggandet delvis tog en annan vändning.
Jag blev mer allvarlig, varför vet ni ju.
Och sorgen, ja, den finns fortfarande.
Emellanåt känner jag mig oerhört tråkig.
Alltså för mig är det r o l i g a r e med kantarellskogshäng än barhäng.

2.Vilka bloggar följer du?
Förutom de jag har länkat till här så följer jag bl. a Bloggkommentatorerna, Vimmelmamman, Lite som vi, Svorskan och några till.

3. Vilka favoritfärger har du?
Marinblått, vitt och svart.

4. Vilka favoritfilmer har du?
Eat, pray and love. Sååå bra! Så bra! Se den. Sleepless in Seattle, Heartbreak hotel, Shrek (första filmen)..det var några det..finns så många bra filmer.

5. Vilket land drömmer du om att besöka?
OJ! Svåraste frågan. Det är ju så många länder ju.
Men Thailand och USA svarar jag.
Vet det är två länder men..det är min blogg och just nu så kamperar Thailand ihop med USA,

Jahapp ja. Då ska jag dela ut priset till de som har färre än 100 besökare..eh..jahaja..
H U R ska jag veta det?!?
Aja, jag delar ut Awarden ändå till nedanstående bloggare.

Memoarerna
Memoarerna skriver en del listor där man kan följa vad som hänt under t. ex semestern. Bloggen innehåller också en del fina eller roliga bilder samt anekdoter om sonen.
Att han är född i Kiruna samt att vi är släkt med varandra gör inte saken bättre..eller värre..
Whatever, läs hans blogg bara.

Carina
Alltså det ÄR något med Kiruna!
Och Afrika för att inte tala om Norge.
Carina har jag både bott granne med och gått i skolan med.
Dock inte i Afrika..
Nåväl, Carina skriver bra och bryr sig om människor, det syns i hennes blogg. Twittrar gör hon också bl. a om läget i Afrika.
Me like.

Lite som vi
Mycket bra skriven blogg om att vara anhörig till en cancerdrabbad.
Hon har nog många läsare och antagligen inte så mycket tid eller ork att svara på utmaningen/priset.
Men prisad blir hon för sin fina blogg.

Engelsson
Engelsson som också fotograferar och som skriver både roligt och snart ska gifta sig minsann!
Engelsson gillar liksom jag att ta tillvara naturens gåvor.
Underbart!

Ulle
Eh..som tyvärr inte har någon blogg än.
Men om så hade den varit både rolig och läsvärd.
Så en utmaning till dig nu Ulle.
Skaffa en blogg!
N U!

Puh, det var det det.
Nu behöver jag lite musik

Okej..eh..Björn Skifs är inte "min grej" men..den låten är såååå tonårsaktig-Ännelaij.

Vi hörs när vi hörs
//A

5 kommentarer:

XXX sa...

Björn Skifs är bra! Ocj som vanligt kul att läsa svaren.

/Ulle sa...

Ameh! *gosh* Eh... oj... hmm... smickrande. Fast jag har verkligen ingenting att skriva om. DET är anledningen till att jag inte bloggar. Men kanske att jag ångrar mig nån gång?

Carina sa...

Vilka varma ord från dig och jag som knappt skriver alls längre. Jag håller med dig om att det ÄR något visst med både Kiruna, Norge och då särskilt Afrika.

P.S. Du glömde att din käre mor var med när jag föddes och också när jag födde Tessan :) D.S.

Tack, jag skall skriva om det också så snart jag får upp någon inspiration. Vi står här med ofärdigt badrum, dom har missat i antal löpmeter border fick vi veta idag. Min ena barndomsvän från Ghana kommer hit på fredag, vi har inte setts på 34 år och vi har inte ens en riktig toa att erbjuda. Jag skall lägga ut bilder på Gökalbumet, http://albumet.gokboet.nu så får du se, kanske inte ikväll men i morgon annars.

Kramar Carina

Smuckers sa...

Ahh, en tackar en tackar.

Ännelaij sa...

Den låtsatshemska..
Skifs han..är..ja..*no more comments*
Alltid kul läsa svaren på sådana frågor.:)

Ulle
Hehe..jag tror inte du kommer börja blogga..tyvärr..
Men jag gillar dig ändå.
:)

Carina
Oj! det hade jag glömt att in mor varit med på din förlossning!
Kul!

Åh, vad trevligt med så långväga besök.
Förstår att du har fullt upp.
Kram

Smuckers
Väl bekomme som man säger i..i..Sverige!