söndag 15 maj 2011

Betald gammal ost

Jag har en kryddost i kylskåpet som jag köpte i höstas inför ett surströmmingskalas som inte blev av. Den lille kryddsmakande ystade saken ligger inplastad och ser rätt så nöjd ut.
Who to blame liksom..
Idag kollade jag Bäst före datumet.
29/10 2010.
Jappselimensingen.
Tjugonionde oktober Tjugohundratio,
Men osten verkar tycka att livet fortfarande är rätt så gött.
Inte det minsta mögligt eller illaluktande.
Ostens liv skiftar inte i fler nyanser än tidigare.
Det är bara jag som undrar.
Hmmm..
Vågar jag sprätta upp plasten och ta mig en mumsbit?
..gulp..

Annars då?
Tja, bilen går bra.
Lite trött. Inte konstigt eftersom jag vaknade kl. 05.00
Har tagit min dagliga långa promenad(er) som slutade på ca 11 000 steg.
Fått sol på min lilla (mohahaha) näsa och pratat med svärfar.
Omvärderat en av mina parfymer som nu hamnat högst upp på listan.
Mmm..Diamonds.

Lite musik på det


Ost bågar (sär skriver med vilje..hehe..)

Hörs när vi ses
//A

2 kommentarer:

strandskatan sa...

Ärligt talat så är jag riktigt fånig när det gäller bäst-före-datum och hivar allt !
Men det finns undantag.
hi,hi...även om jag har passerat bfd looong time ago är jag still going strong..vem vet, det kanske gäller ostar också !

Ännelaij sa...

Strandis
Jag är också fånig när det gäller det gäller bfd.
Fast..inte när det gäller mjölk och ägg.
Men..alltså,,jag var kaxig när jag sa jag skulle ta en mumsbit av osten.
Det ska jag inte.

Jag ska bara hålla koll på när osten checkar ut sig själv.
Än så länge verkar den vilja vara med..hmm