torsdag 16 september 2010

Hurry but no hurry och saknad

Hos mig är det fullt ös dagstid.
Det gillas.
Hemmavid däremot.
Då är det verkligen tvärtom.
Jag tappar luften när jag kommer hem.
Pyspunka kanske vore ett lämpligt andra namn för min del.

På tal om fullt upp så köpte jag en byrå i ek på Rusta som jag tänkte ha inne på en toalett för handduksförvaring
Hmm..den kan väl inte vara så tung..typ IKEA-möbel tänker jag, så den kartongen är ju en baggis för mig...
Jahamjujaha.
Det visar sig att RustaTillExtraprisEkbyrån väger hur mycket somhelst.
En kartong...eh..
Tur jag fick hjälp baxa in den i bilen.

Tur jag är envis som en gnu när jag kom hem.
Tur jag hade en pirra i garaget.
Smart av mig att skära upp kartongen för att senare bära upp delar var för sig på övervåningen.
Jag är stolt över mig själv.
Envishet lönar sig.

Jag saknar Mannenimittliv.
Varje kväll precis innan jag är på väg att somna så tänker och minns jag.
Varje morgon på väg i bilen likaså.
H a  n fattas mig.

Trots all sorg, trots den trötthet jag känner och trots det jag varit med om så ser jag framemot helgen.
Jag ska om vädret tillåter ta mig ut för att leta upp lite trattkantareller.
mmmmmmmmmmmmmm

Lite musik på det.
(Musiken har inget med texten i övrigt att göra)

Ha det gott så..ja...hörs vi när vi hörs
//A

4 kommentarer:

Markattan sa...

Du vännen är klok som en uggla och stark som en gnu, vila i svampland, det behöver du! Att sakna kräver sin tribut!

Markattan

Ida sa...

Och inte ringde du och rådfråga mig? Hmm.. :) Hoppas på svamplycka i helgen!

XXX sa...

Åh så härligt att kunna ha byrå i badrummet! Mitt är så litet att man knappt kan vända sig!!!

strandskatan sa...

När man "saknar" är det gott att vandra i skogen och lyssna på tystnaden. Hoppas att du hittar lite "trattar eller gulingar".
Att vara enveten som en gnu är en egenskap som är väldigt bra att besitta. Den egenskapen räddar mig nästan varje dag även om jag brukar säga att jag är en "åsna" !
Ha en riktigt skön helg !