fredag 13 juni 2008

Sur&arg - FRÅGA INTE!!



Jag är arg.
Över massor av saker.
Bl.a över att en del människor drar så förhastade slutsatser. De som tror tror att det en person säger är sanning!
Utan att man ens hört med den andre parten.
(Jädrans amatörer!!!)

Vidare så blir jag frustrerad över alla jädra Carpe Diem-böcker, alla jädra Så ökar du din självkänsla-artiklar, all rackarns flåshurtiga människor som anser att man själv ska ta ansvar för sitt liv.
Visst, det ska man göra, ta ansvar för sitt liv och de gärningar man gjort och gör.

Men ibland så finns det saker som inte är sådana som det ser ut ifrån en början.
Och vem vet detta om man bara fått ensidig information eller ingen info alls mer än via hörsägnen.

Vem har rätt att "döma" en person, utan att ha tagit reda på fakta?

Jag är också urless på alla tjosanhejsanhoppsantyper som tycker man ska koppla av och ta semester i Thailand för det "ser du ut att behöva".
Detta skriver jag utan att ha PMS.

Annars är det bra

Ses
/Lillamywannabe

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att utgå ifrån andras sanningar och på det viset någon ohörd är inte rätt och kommer aldrig att bli rätt.

Det är så enkelt att förstöra för en person, oavsett relation, genom att dömma ohörd och förutfattat.

Hoppas du oavsett vad som är får en bra helg. Just nu har jag bara huvudvärk kvar men är hemma efter dagens operativa cystoskopi. Dom har grävt ur rester (inte alla förkalkade ägg, utan gjort biopsi alltså) från Ghana får att hålla koll så att det inte blir cancer :( Det där du tyckte lät otäckt som jag skrev om tidigare är vad dom håller koll på. Så det var sövning och grävande.

Kramar Carina

Ännelaij sa...

Precis..
Det är orätt att döma någon ohörd.

Min helg kommer bli bra!
:)

Tackolov, det finns så många glädjeämnen i livet..i mitt liv.
Men ibland känner jag för att bara skrika ut frustration och ledsamhet..och det är det jag gör.

Jag behöver avreagera mig ibland.

Men fy!..
Dina ingrepp låter inte alls kul!
:(

Jag hoppas att det går bra..låter jobbigt med allt "grävande"..
Cystoskopi ..är inte skoj..

Verkligen inte.

Hoppas verkligen, verkligen att det inte blir cancer.
:(

Sköt om dig!

MASSOR av Kramar
/Annelie