torsdag 12 juni 2008

Motvals, jag?


Idag kom jag "somavenhändelse" tänka på att jag ibland kan vara liiiiiite motvals. (Betoning på lite och ibland..hehe..)

Alltså, bakgrunden till att mina tankar på detta kom upp idag då jag besökte Nordea´s Internetbank.
Nordea har gått ut med att de byter ut sina engångskoder mot dosor för över ett år sedan.
(dosor som "alla andra" banker haft i 10 år)

Först skulle alla Nordeas kunder successivt få en dosa strax efter årsskiftet. Det skulle vara klart i februari.
..I februari fick jag ett nytt engångskodkort...
Ingen dosa syntes till under vare sig, mars eller april.
Sedan kom senaste budet - alla ska ha fått sin koddosa i maj.
Vad händer i måndags?
Jag får ett kuvert med ett engångskodkort, med nya koder!
Vad händer i tisdags?
Jag får en dosa!

Nu jäklar ska jag vägra använda engångskoderna samt dosan!
Jag ska använda bankens betalningsavier och kuvert från 90-talet som jag inte slängt ännu!
Med mig i min kamp har jag min polare Lurvasen, Bamses lille vovvsegull, samt massor av andra innovativa typer.

Take care och ge ALDRIG upp!
The kamp mast gå ån!
/Anne-Lee

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tillsammans kan vi klara detta. Men inte helt utan blod, svett och kanske en och annan tår. Samt påtår.

/The Lurv

Ännelaij sa...

Tårar lär fällas då sista kuvertet postas.
Blodigt allvar är det ju verkligen!

Påtår ser jag framemot.
Kopp på dig!

/seriösa Alien

Smuckers sa...

Give them hell!

Ännelaij sa...

Smuckers

Yeah...I will..
Men "vadrackarans"...
Känns som om jag bara måste varamed..

Det är jobbigt..