torsdag 13 september 2007

Dikt - Shannah det är jag det


Jag skriver dikter (om ni nu inte redan vet det). En dag ska jag skriva en bok, "vilken dag som helst".
Har haft idétorka under ett långt tag men jag hoppas lusten att skriva snart kommer åter.
Tidigare kunde jag skriva 3-4 dikter om dagen.
Nu dröjer det månader mellan varje. De senaste har jag inte heller publicerat på min hemsida, sidan är inte uppdaterad sedan 2004.

Här kommer i alla fall en dikt jag skrev 2003 till min yngsta dotter.

Älskade barn

Mitt hjärtas fågel
Jag saknar dig så
I min dröm finns du hos mig igen
Nära så nära
Sovandes tätt intill mitt bröst
Lugna andetag mot mitt ansikte

Dina oskyldiga blå ögon
Finns hos mig dag som natt
De bränner en längtan i mig
Lilla ängel, älskade blomma
Mitt hjärta blöder varje dag,
varje natt vi är ifrån varandra

Dina armar, älskade barn
Är vad min hals saknar runt sig
Ditt pärlande skratt
Dina frågor, dina svar

Allt är du

Vad livet är i sina mest meningsfulla stunder
En skänk ifrån ovan
Något alldeles speciellt
Lillan du gav mig alla frågor om varför
för att i samma sekund visa att
svaret fanns inuti mig

Min älskling, lilla guldhjärta
Jag gav dig livet tillsammans med din far
Allt jag önskar är att glädjen slår rot i ditt inre

Det bara måste bli så,min skatt

Shannah 2003

Inga kommentarer: