söndag 13 december 2009

Annelie 7 år

Idag har jag mailat naturhistoriska. Det gör jag när jag hittat eller sett något intressant djur som jag undrar över, antingen art eller något annat.

Mannenimittliv brukade ju fnissa lite åt mig och tycka att jag ska underteckna med Annelie 5 år.
Men eftersom jag faktiskt har blivit äldre så blir det numer Annelie 7 år.

Nåväl igår var jag ute och promenerade samt fotograferade.
Då jag gick på stranden så fick jag syn på ett skelett.
Det var inte en fågel det såg jag direkt utan något mycket större.
När jag stod där och plåtade kom några trevliga herrar fram som också slet upp sina kameror och som spekulerade i vad det kunde vara.
En trodde att det är en tumlare.
Och det tror jag med.

Tumlare eller?

Men som sagt var så har jag mailat naturhistoriska så snart vet jag, så också ni.
Hoppas ni har det bra denna andra advent
/Annelie typ 7år

6 kommentarer:

XXX sa...

Du kanske skulle passat på att fråga vilken adventssöndag i ordningen för året det här. Här är det den tredje advent men det kan vara annat i dina trakter.

Ännelaij sa...

Den låtsatshemska tvillingen
hehe..ja jag veeeeeeet..men jag iddes inte ändra till den tredje..trodde ingen skulle upptäcka det.

Det får stå kvar den andra..så kanske fler vaknar till.
;)

Anonym sa...

den som inte frågar lär sig inget!/mååjkool

Ännelaij sa...

mååjkool
Så sant!
:)

Cina sa...

Asch, första, andra, tredje..... det lackar mot jul! Ju!
Jag är helt off vad gäller adventsljus i år. Ungarna kom nyss och påpekade att jag inte tänt det tredje ljuset. Jag glömmer sånt när de inte är här....
Ha det det gott!
Kram!

Ännelaij sa...

Cina
Ja, tiden går så fort.
Känns lite "fel" att det är jul snart..
Men..julen kommer vare sig man vill eller inte.
Kram