fredag 11 december 2009

De e mycke nu, statusrapport


Min fina ängelljustavla
Det har varit lite mycket så jag har inte haft vare sig tid eller lust att blogga.
Jag försökte övertala Blivandepsykologdottern att blogga istället för mig men det gick inte. Hon tyckte jag skulle skriva en tenta i utbyte.
..suck..ungar..

Jag har fått ett intressant tips från Markattan som jag inte 'hunnit' ta tag i ännu , var tvungen att kolla upp en sak först, men idag så.
Vidare så har jag inte bytt till vinterdäck än.
Det blir nästa vecka då jag ju måste eftersom jag är bjuden på julbord med pyssel och måste köra några mil dessutom med passagerare.
..hehe..dom stackarna tror nog att resan bara kommer ta 45 min...
Sedan ska jag till Halmstad på torsdag också.

I onsdags var jag på sorgegruppsmötet i vårt samhälle.
Vi pratade inte bara om sorg utan jag fick också lära mig vad halländsk julsoppa innehåller.
Det är nog inte min grej men det var intressant att höra om lokala jultraditioner.
En äldre farbror tyckte jag ska hälsa på honom någon dag, vilket jag ska göra.
Han verkar vara lika känslosam och lättgråten som vad jag är.

Jo, just ja!
Det kanske jag glömt att skriva men jag har fått höra att jag har pondus?!?!?
Va?!
Pondus känns det inte som om jag har direkt men..ja..jag tar det som en komplimang.

Har jag glömt något?
Jo, ikväll är det ju På spåret och finalen av Idol samtidigt.
Jag kommer att se På spåret t r o t s att jag tycker att de nya programledarna, särskilt Luuk, stressar sig genom svaren och inte är lika bra som Oldsberg och Hellberg.
Sedan hinner jag ju se finalen, som inte är så intressant, efteråt om jag tyar.

Hoppas ni har det bra
Vi hörs när vi hörs
/A

2 kommentarer:

Bulle sa...

En djävulskt fin ängel, den där!

På spåret är det som gäller för mig också. Jag tror Luuk och Lindström växer in i rollerna, det är ju alltid nervöst i början, såklart.

Ännelaij sa...

Bulle
Ja, visst är hon!
(eller är det en han?)

Troligen så att de nya På spåretledarna är nervösa.
Och att man själv är så van vid Oldsberg och Hellberg så det känns konstigt.

Jag tyckte Lindström var OK men Luuk..mnjae..
Men som skrivet var så..får vi se.
Ha en trevlig helg!