söndag 13 augusti 2017

Ljus, hopp, längtan och bara..inget

Det är ett tag sedan jag bloggade.
Min skrivlust finns alltid där men jag har inte orkat eller så har jag saknat orden.
Vet inte direkt om orden riktigt finns där på det jag vill skriva om.
Jag vet egentligen ingenting alls.

Det har varit en tid under ett tag under en längre tid där jag känt hopp och glädje men inte våga tro på något pga orsaker jag inte vill gå in på här.
Sedan ställer jag allt på sin spets och då blir det som det blir.
Bra på ett vis, för då är korten lagda.

Men, jag som gillar samtal, behöver prata genom saker och ting får lite "hängande i luftenkänsla"

(Jaja..suck och jag vet inte vad..)
Jag vet att jag är en stark person.
Klarat mig genom en hel del och jag känner att jag behöver vara rädd om mig själv.
Jag vet att jag är bra.
Jag har ett starkt självförtroende medan självkänslan kan vara lite sådär ibland.

Hursomhelst så mår jag bra.
Men..

Jag har ett hål i mitt hjärta
En saknad som jag inte ens vet om jag vill ska bli osaknad

Vad vill jag?
Jag vet inte det själv.
Mer än att ha lugn och ro och må bra.
Så som jag sagt länge
Jag vill ha lugn och ro

Nu ska jag sova innan morgondagens första arbetsdag efter semestern börjar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Minns du mig? Jag som hade bloggen Speja och skriver barnböcker. Jag blev sentimental när jag läste i min gamla blogg och saknar alla mina bloggarvänner från den tiden.

Roligt att höra att du mår bra! Har du Facebook? I så fall vore det superkul att bli vänner där, inte för att jag är aktiv precis, men ändå. (Om du googlar boken "Uppdrag: Vattenhäxan" så hittar du mitt namn.)

Har du någon kontakt med Markattan? Hennes blogg är viss nerlagd och jag minns inte vad hon heter på riktigt. Namn har aldrig varit min starka sida.

Önskar dig all lycka med allt!

Kram
Cecilia

Ännelaij sa...

Hej!
Klart jag minns dig,
Jag blir också sentimental ibland för att vi var några bloggare som fick bra kontakt och hördes av.

Jag har Facebook. Inte så aktiv där, men jag letar upp dig,

Jag har sporadisk kontakt med Markattan. Hon har gått ur Fb och lagt ned bloggen. Jag kan meddela hennes riktiga namn om hon godkänner detta vilket jag givetvis tror men måste veta.

Ha det gott!
Kram
Annelie