söndag 22 juni 2014

Rensa ut..och en del annat också

Jag rensar bort en del gammalt..typ blombuketter jag fått och som jag torkat,de samlar ju ändå bara damm.
En del behåller jag såklart men annat slänger jag.

Mina tankar har ändrats ganska mycket efter att jag under några år tänkt över vad jag vill med mitt liv och hur jag ska leva.
Jag blir bättre och bättre på att säga Nej och att säga Ja.

I våras bestämde jag mig för att inte vara med att ställa ut foton i den årliga utställningen. Min inspiration är mycket låg och i dagsläget har jag inget nytt att komma med.
Det hade bara inneburit en massa extraarbete för mig så..
Jag känner mig mycket nöjd över det beslutet.
Heja mig!
;)

Det gäller att välja glädje!
Och välja glädje är just vad jag försöka göra varje dag.
Nej, det fungerar såklart inte alltid men..ofta..
Jag Carpe Diem-knarkar inte för det gör mig bara stressad...men jag är lösningsfokuserad och försöker att tänka så att jag kan må bra.
För det måste jag.

Häromdagen...morgonen..hörde jag denna..lite minnen från en tid då vägar skildes åt, en ravin och mörker som sedan byttes ut mot starka känslor och något fantastiskt.

Sov gott..det ska jag..

Inga kommentarer: