lördag 6 juni 2009
Nationaldagen
Så tyckte
Ännelaij
kl.
11:53
0
Synpunkter
Etiketter: ironisk jag?, pistvakt, spännande, TV-tablån
söndag 25 januari 2009
Spännande
Häromdagen var det en artikel i Hallands nyheter där det regnat in på ett kontor.
Då hade de anställda varit tvungna att ta fram "spänner" för att fånga upp vattenstrilarna.
Inatt kom jag tänka på.. spänner.. och då även Mannenimittliv var vaken så pratade vi om ordet .. - spänner - ..
Visserligen har jag skrattat mig halvt harmynt över ordet "spänner" vilket man i Halland använder i daglig tal.
Men inatt så slog jag/vi upp ordet i s.a.o och det stämmer!
Pluralis av spann är spänner!
..jisses..
Dock anser Mannenimittliv att spannar funkar lika bra.
Själv föredrar jag hinkar.
Take care
/Livetärjuspännande-Alien
söndag 25 maj 2008
Spännande
Igår skulle vi köra med släpvagn med last som giiivetvis skulle surras.
Så tyckte
Ännelaij
kl.
11:47
0
Synpunkter
Etiketter: spännande
