Visar inlägg med etikett spännande. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett spännande. Visa alla inlägg

lördag 6 juni 2009

Nationaldagen


Återanvändning är ju bra..
Idag är det nationaldagen som ni ju vet.
Jag tänker inte fira på något särskilt vis mer än att hissa flaggan samt göra sushi.
Sedan ska jag flytta kartonger några centimeter hit och några centimeter dit samt städa genom att fösa in damm mot hörnen.
Kanske jag tvättar lite för att sedan låta det ligga kvar i torktumlaren eller flyttar högen från ett ställe till ett annat.
Ikväll blir det TV-kväll det är ju så oerhört många intressanta program så det blir svårt att välja vilka man ska se.
Tv4 kl 20.00 Nationaldagsfirande
TV2 kl 20.00 Elvis Costello med gäster
Tv1 kl 20.00 Nationaldagsfirande
Spännande indeed, wow liksom ba.
Tur det finns ett antal DVD:s som jag inte sett än kanske det blir någon krigsfilm så jag somnar gott i soffan.
Fast pistvakt kl. 22.45 får inte missas!
Lite töntvarning men va gö man int för få skratt lit.









Ha det bra
/A

söndag 25 januari 2009

Spännande

Häromdagen var det en artikel i Hallands nyheter där det regnat in på ett kontor.
Då hade de anställda varit tvungna att ta fram "spänner" för att fånga upp vattenstrilarna.
Inatt kom jag tänka på.. spänner.. och då även Mannenimittliv var vaken så pratade vi om ordet .. - spänner - ..

Visserligen har jag skrattat mig halvt harmynt över ordet "spänner" vilket man i Halland använder i daglig tal.
Men inatt så slog jag/vi upp ordet i s.a.o och det stämmer!
Pluralis av spann är spänner!
..jisses..
Dock anser Mannenimittliv att spannar funkar lika bra.

Själv föredrar jag hinkar.
Take care
/Livetärjuspännande-Alien

söndag 25 maj 2008

Spännande

Igår skulle vi köra med släpvagn med last som giiivetvis skulle surras.

Jag surrar ju som vanligt men....lasten hade/har jag svårt för att surra rätt medelst spännband.
Till slut efter många om och många men så brister jag ut i ett:
H*lv**esj***ask****i******t!!!, medan tårarna börjar tränga fram.

Då stannar grannen, och hela världen också, som gillar Roffe Wikström upp i sitt röjsågande.
Han log..

Mannenimittliv tyckte däremot jag inte bör använda sådana ord.
Jag håller med..
Sabulens