Visar inlägg med etikett körkortsfoto. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett körkortsfoto. Visa alla inlägg

torsdag 20 september 2007

Bli sedd


Jaha, idag var det dags för att ordna nytt foto till körkortet.

Jo..kul...NO`T!
Jag hatar att bli fotad. Men jag bestämde mig. -"Vad spelar det för roll hur man ser ut på körkortet."
Tänkte ge fotografen en chans möjligen två, vilket han inte visste om.

SÅ.

Jag sätter mig och han säger jag ska vrida kroppen åt höger.
*Hmm*
-Varför??
Jo, men det ser bättre ut, etcetcetc.

Kejrå, säger jag, och "poserar". Han visar bilden och ja, den var bra (dvs. godkänd) Jag hade ju bestämt mig för att inte vara kräsen!
De flesta ser ju mer eller mindre märkliga ut på körkortsfotona.

Sedan frågar han om jag vill ha kopior.
Japp, säger jag och betalar 130kr.

Nuförtiden säger inte fotograferna "cheeze"..*synd*
Men han hade iallafall en digitalkamera.

Så nu är jag nyfotad, dock syns inte mina hörntänder.
*synd..verkligen..synd*