söndag 28 oktober 2018

En dag, en sång, en bön, ett namn

Vilken dag!
Många funderingar, lite tårar som jag höll emot med mycket STOR möda!
Hade inte vattenfast mascara för jag trodde inte jag skulle bli så berörd.

Ibland är avstånd så tärande.
Nära men så långt borta.
Det gör ont i mig, samtidigt som jag gjort ett livsval.
Jag kan välja tillbaka någon gång.
Jag tror inte det.
Men vem vet.

Just nu är det många tankar som far och flyger i min hjärna.
Fel jag gjort.
Rätt jag gjort.
Enkelt är det sista det är.
För ett tag sedan var livet rätt enkelt.
Enkelt på ett bra vis.
Nu är det lite annat.
Bättre än för en månad sedan men också tufft.

Hursomhelst så kan psalmer få mig att vilja storgråta.
Jag håller emot då.
Jag håller emot vid somliga böner.
Det är så stort och jag är så stor men liten i allt.

Känslig är mitt tredje namn.

Jag vill inte vara känslig.
Ogillar det.Snora och ha sig.

Nåväl. idag var en särskild dag.
En dag för Alice.


.



Inga kommentarer: