Visar inlägg med etikett svärfar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett svärfar. Visa alla inlägg

söndag 12 juli 2009

850

Egentligen hade jag inget särskilt på hjärtat mer än att detta är det 850:e inlägget jag gör.
Solen skiner ute (som vanligt.. nästan).

I morgon fyller svärfar en tiondel av mina inlägg varför jag måste springa iväg till affären för att posta ett kort till honom.
Sedan en månad tillbaka har han sagt att han iiiiiingentiing ska ha och att vi iiiinte ska tänka på honom, åh nej, åh nej.
Senast igår ringde han och berättade att han fyller år på måndag och var bortbjuden men att jag iiiinte behövde göra något men ett samtal skulle han uppskatta.
..karlar..
.....svärfar...

Det blir inget Hunnestad idag, jag orkar helt enkelt inte. Men eftersom jag har ärenden in till staden i morgon så passar jag nog på att ta en liten åk och shoppingtur samtidigt.

Min humor är som bortblåst, likaså min skrivarlusta. Men kanske ingen som märker någon skillnad.

Nu ska jag sätta på mig löpardojorna och på lätta, snabba gasellben springa iväg till brevlådan........det var roligt!...höhöhöhöhö.....

Ses när skrivarlusten är tillbaka.

/Tråk-A

söndag 24 februari 2008

Nytvättade fönster med strandskator & svärfar i sikte



Jag tvättade alla fönster utvändigt på nedervåningen igår. eftersom det blåser rätt ofta från havet här så blir fönster mycket snabbt skitiga. Från en dag till en annan kan de vara nästintill ogenomskinliga. Det är nackdelen att bo nära havet. Väderleken och saltet tär hårt.
Å andra sidan, utsikten, närheten, havsluften. Det är värt detta.
Nu kan ni säga:
Intresseklubben noterar

Igår var vi ute och promenerade en liten vända. Vad fick jag se då?
Jo, årets första strandskata!
Nu fick jag med den på bild. De tidigare iakttagelserna jag har haft är ju inte helt säkra.

Snart kommer min rare svärfar ned. Det ska bli trevligt!
Förresten, som sagt var brukar vi ha frågesport varje fredag och lördag.
JAG...JAG..OBS, OBS!..kan inte säga nog många gånger:
JAG vann överlägset i lördags!!

Fredagen behöver vi inte prata om..